معاون پارلمانی رییس جمهور:
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه معشیت بیش از 100 هزار نفر در خوزستان از طریق کشت نیشکر و صنایع جانبی آن تامین می‌شود، گفت: تلاش ما در راستای حمایت و حل مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی نیشکر خوزستان است تا بتوانیم در این زمینه به بحث اشتغال و همچنین خودکفایی در تولید شکر کمک شایانی کنیم.
کد خبر: ۷۱۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 26 February 2019

حسینعلی امیری امروز 7 اسفندماه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور، صنعت نیشکر و صنایع جانبی آن است و با توجه به ظرفیت خوزستان در بحث تولید نیشکر امروز از این مجموعه دیدن کردیم.

وی با بیان اینکه ریزگردها یکی از تهدیدهای جدی استان خوزستان هستند، افزود: مجموعه نیشکر استان علاوه بر مزیت‌هایی که در زمینه محیط زیست برای خوزستان دارد، نقش بسیار پررنگی در موضوع اشتغال استان نیز دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: کشت نیشکر از برخاستن ریزگردها و آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و همچنین معشیت بیش از 100 هزار نفر از طریق کشت نیشکر و صنایع جانبی آن در خوزستان تامین می‌شود.

امیری ادامه داد: امروز با مدیریت و همراهی کارگران در حوزه نیشکر، بخش قابل توجهی از شکر مورد نیاز کشور در درون کشور تولید و تامین می‌شود و این زمینه با توجه به مشکلاتی که در بحث ارز و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر دارای اهمیت ویژه‌ای برای دولت هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه صنعت نیشکر جز صنایعی است که هیچ دورریزی ندارد و از همه بخش‌های نیشکر می توان استفاده کرد، توسعه صنایع تکمیلی نیشکر نیز دارای اهمیت بسیار است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه مجموعه‌های کشت و صنعت نیشکری در خوزستان برای دولت دارای اهمیت بسیار هستند، گفت: تلاش ما در راستای حمایت و حل مشکلات احتمالی این واحدهای تولیدی است تا بتوانیم در این زمینه به بحث اشتغال و همچنین خودکفایی در تولید شکر کمک شایانی کنیم.

امیری ادامه داد: برای مجموعه کشت و صنعت دعبل خزایی یک طرح جامع برنامه‌ریزی شده است که باید این طرح جامع در سال‌های آینده تکمیل شود تا در این مجموعه شاهد اشتغال بیشتری از جوانان باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار