معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از رتبه پنجم شهرستان دزفول در پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 28 February 2019

مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: رویداد انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» یکی از چهار برنامه ترویج کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: افزایش همکاری و مشارکت نهاد‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب، جذب سرمایه‌های موجود در بخش خصوصی، فرهنگی‌تر کردن فضای بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی کشور، ترویج غیرمستقیم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتاب‌خوانی، طراحی برنامه‌های جذاب و مردم پسند در حوزه کتاب و ارتقاء جایگاه مدیران فرهنگی در شهرستان‌ها، از جمله اهداف برگزاری رویداد معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

جمشیدی ضمن اشاره به نامزدهای پنجمین پایتخت کتاب ایران گفت: مهاباد و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، رفسنجان، بم، سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، شیراز و اوز و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد، ۲۰ نامزد این عنوان بودند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه عنوان کرد: پس از بررسی‌ طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران شهرستان دزفول از استان خوزستان حائز رتبه پنجم این دوره از پایتخت کتاب ایران شد.

جمشیدی یادآور شد: شهرستان دزفول در سال گذشته به همراه شهرستان رامهرمز کاندید پایتخت کتاب ایران شد و امسال نیز با ارائه طرح‌های نو و خلاقانه با مشارکت نهادها و سازمان‌ها و با ابزار توانمند و نگاه ویژه به مقوله کتاب و کتابخوانی توانست جزو ٥ برگزیده اول پنجمین پایتخت کتاب ایران شود. استان خوزستان و شهرستان اهواز در سال ١٣٩٤ توانست عنوان پایتخت کتاب ایران را از آن خود کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار