مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: جامعه بانوان باید توانمندی های خود را بیشتر نشان دهد و درمطالبه گری خواسته های خود با قوت عمل کند.
کد خبر: ۷۱۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 26 February 2019

سیده فرانک موسوی دوشنبه در جشن میلاد کوثر و آیین گرامیداشت مقام زن و روز مادر در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در دنیا و از جمله کشور ما تلاش بر این است که نقش بانوان پررنگ تر جلوه داده شود تا مانند مردان برای حقوق خود مطالبه گر باشند و در واقع مردان و زنان پای به پای هم در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: زن و مرد مکمل یکدیگرند و در نتیجه باید هر نوع مهارت و آموزشی برای هر دو لحاظ شود چون خانواده باید پدران و مادران با اقتداری داشته باشد.

موسوی ادامه داد: جامعه بانوان توانمند هستند و باید توان افزا شوند و برای پیشرفت خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: بانوان برای رشد و توسعه باید خلاق و نوآور باشند و توانمندی های خود را در تمام ابعاد نشان دهند چون نگاه اسلام به زن اینگونه است.

وی اضافه کرد: زنان امروز نقش های چند گانه دارند و به عنوان مادر، همسر و فعال اجتماعی فعالیت می کنند و به علت تعدد، تضاد و فشار نقش ها، کارکرد مرد خانواده نیز باید تغییر کند.

موسوی گفت: برای پررنگ شدن نقش بانوان در موضوعات مختلف، باید نقش های چند گانه برای مردان تعریف شود و تنها مسئول اقتصاد خانواده نباشد و نقش خود را به عنوان همسر و پدر خانواده ایفا کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار داشت: باید در مسیر افزایش باور خودکارآمدی در بانوان تلاش کنیم و زنان باید مهارت مدیریت زمان داشته باشند و برای موفقیت در نقش های چند گانه انواع پشتیبانی ها در جامعه و خانواده لازم است.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که نقش های بانوان در بیرون منزل با نقش درون خانواده تناسب داشته باشد تا تعادل بین کار و خانواده برقرار شود که تنها با داشتن نقش های چند گانه مردان محقق می شود.

موسوی تاکید کرد: در آیین های تجلیل بیشترین آمار مربوط به بانوان است که قوت جامعه بانوان را نشان می دهد. 

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: همیشه در کنار مردان موفق زنان شایسته ای قرار دارند و در جامعه، در حوزه خانواده و تحصیلات موفقیت های زیادی را کسب کرده اند. نوذر درستان بیان کرد: زنان در مشکلات و ناهنجاری های جامعه نقش کمتری دارند.

در این آیین از مادر شهید مدافع حرم داود نریمیسا تقدیر به عمل آمد.

هفتم اسفند میلاد حضرت فاطمه (ع) روز زن نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار