رئیس شورای شهر آبادان گفت: طرح استیضاح شهردار آبادان در جلسه شورای شهر رأی نیاورد و حمید پور در سمت شهردار آبادان ابقا شد.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 25 February 2019

جلسه شورای شهر آبادان با دستور کار استیضاح حسین حمید پور شهردار آبادان امروز برگزار شد.

عبدالله کعبی رییس شورای شهر آبادان در خصوص جلسه غیر علنی امروز شورا، اظهار کرد: درخواست استیضاح پیش از این اعلام وصول شده و شهردار نیز در مهلت قانونی برای پاسخگویی به سئوالات اعلام آمادگی کرده بود لذا در نشست امروز موضوع استیضاح و پاسخگویی شهردار بررسی شد.

وی افزود: پس از پاسخگویی شهردار  به ابهامات و سئوالات در نشست امروز، اعضای شورای شهر آبادان به استناد ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، رای گیری مخفی  انجام دادند.

رئیس  شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: پس از شمارش آراء با توجه به عدم کسب حد نصاب قانونی طرح استیضاح شهردار  با ۳ موافق  و ۵ مخالف، رای نیاورد و حسین حمید پور در سمت شهرداری آبادان ابقا شد.

وی گفت : امروز یک نفر از 9 عضو شورای شهر آبادان در جلسه حضور نداشتند و شورا با ۸ نفر از اعضای حاضر به کار خود ادامه داد.

کعبی عنوان کرد: طبق قانون باید 2/3  از 9 نفر اعضاء یعنی 6 عضو شورای شهر آبادان  به استیضاح شهردار رأی مثبت دهند تا شهردار استیضاح شود ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا شهردار در سمت خود ابقا شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار