تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها وزارت ورزش و جوانان، زمان واگذاری باشگاه های فوتبال استقلال و پرسپولیس را شهریورماه سال 98 عنوان کرد.
کد خبر: ۷۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 24 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور دی ماه امسال در نشست خود بر واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 98 تاکید کردند.
افشین داوری افزود: وزارت ورزش و جوانان آمادگی و اراده کامل برای واگذاری باشگاه های فوتبال استقلال و پرسپولیس را دارد.
به گفته وی، این وزارتخانه شرایط لازم برای واگذاری 2 تیم از طریق سازمان خصوصی سازی را نیز فراهم کرده است.
مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها وزارت ورزش و جوانان افزود: در زمینه واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی، مدیران متولی با سازمان خصوص سازی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل 44 قانون اساسی و اتاق بازرگانی ایران نشست های تخصصی برگزار کرده اند.
داوری تاکید کرد: در نشست های مستمر پیشنهادهای مختلفی برای نحوه واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز ارائه شد که در نهایت به یک جمع بندی واحدی رسیده اند.
وی تاکید کرد: از این رو تا شهریورماه سال 98 فرصت واگذاری قطعی دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس داده شده است.
به گفته وی، تمامی شروط واگذاری از جمله میزان زیرساخت ها، میزان درآمدها و بدهی های 2 باشگاه جمع آوری شده است تا به صورت یک بسته در اختیار متولیان امر قرار گیرد.
داوری یادآور شد: مسئولیت اصلی واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس برعهده سازمان خصوصی سازی کشور است و وزارت ورزش و جوانان نیز اداره و شرایط لازم برای این واگذاری را دارد.
مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که اگر خریدار قصد خروج این دو باشگاه از تهران را داشته باشد چه سرنوشتی برای دو تیم باید متصور شد، گفت: واگذاری این باشگاه ها از طریق فرابورس و درصدی انجام می شود و یکی از شرایط آن خارج نشدن مالکیت این دو تیم از تهران است.
به گفته وی، این دو باشگاه به یک شخص یا فرد خاص واگذار نمی شود، بلکه نوع واگذاری به صورت فرابورسی است، به همین دلیل تمام تلاش های صورت گرفته است تا شهریورماه این واگذاری با کمترین نواقص انجام می شود.
دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس معروف به سرخابی های پایتخت ایران از تیم های ریشه دار آسیا هستند و مسئولیت و متولی این دو تیم اکنون با وزارت ورزش و جوانان به نمایندگی از دولت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار