آیا کسی به فکر مردم هست؟
به گزارش تابناک سمنان: این روزها سلسله موج هایی از سوی مدیران کشور به سوی مردم ارسال می گردد که مردم را دلواپس آینده خود کرده است. اقلام مصرفی و خوراکی با وجود اینکه کمبودی هم در بازار وجود ندارد، اما قیمت‌ها به نقطه جوش رسیده و حکایت از یک سناریوی تکراری به نام «ضعف مدیریت» دارد. این گرانی ها به حدی بالا گرفته که حتی صدای اعتراض مراجع عظام تقلید نیز بلند شده است و در این میان ، مردمی که برای خرید به بازار می روند ، در جواب چانه زدن هایشان برای تخفیف ، به کرات ، این پاسخ را می شنوند که قیمت ها ، مال خرید قبلی است و حالا خودشان که بخواهند مجدداً همان کالاها را تهیه کنند ، باید گران تر بخرند!
کد خبر: ۷۱۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 21 February 2019

 

به گزارش تابناک سمنان:

این روزها سلسله موج هایی از سوی مدیران کشور به سوی مردم ارسال می گردد که مردم را دلواپس آینده خود کرده است.
اقلام مصرفی و خوراکی با وجود اینکه کمبودی هم در بازار وجود ندارد، اما قیمت‌ها به نقطه جوش رسیده و حکایت از یک سناریوی تکراری به نام «ضعف مدیریت» دارد.

مسئول رفع تحریم های داخلی چه کسی است؟ / آیا استاندار، فرماندار، نماینده سمنان نیز سری به بازار می زنند؟

این گرانی ها به حدی بالا گرفته که حتی صدای اعتراض مراجع عظام تقلید نیز بلند شده است و در این میان ، مردمی که برای خرید به بازار می روند ، در جواب چانه زدن هایشان برای تخفیف ، به کرات ، این پاسخ را می شنوند که قیمت ها ، مال خرید قبلی است و حالا خودشان که بخواهند مجدداً همان کالاها را تهیه کنند ، باید گران تر بخرند!

 

مراجع تقلید حامی مردم:

قبل از 22 بهمن ماه بود که آیت الله مکارم شیرازی در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س)  و در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم  گفت: الان در شرایط سختی هستیم عده‌ای تحت فشار هستند و ایام عید است خانواده‌هایی محروم نه لباسی و نه غذایی دارند. اوضاع بسیار سختی است آیا این مشکلات به دلیل تحریم خارجی است؟. آیا بی انصافی بعضی تجار و کسبه نیست؟ آیا بی تدبیر و عدم مدیریت بعضی مسئولین نیست،  بدون شک این گونه است.

                                                              

رئیس دولت به فکر مردم باشد!

وقتی با یکی از کارمندان بانک  در سمنان مصاحبه می کنیم ایشان می گوید: وقتی رئیس محترم دولت در توجیه  قاچاق گسترده، سقوط ریال به نسبت سایر ارزها را ارزانی می‌نامد، به همان قاعده هم لابد  گرانی افسارگسیخته کنونی را باید به ثروتمند شدن مردم تعبیر کرد. بی‌راه هم نیست، سال گذشته ماشین من ۴۰ میلیون قیمت داشت و اکنون ۱۰۰ میلیون، همه ثروتمند شده‌ایم، خبر نداریم!

 

آدرس غلط ، برای علت گرانی گوشت

این در حالی است که سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آخرین روز بهمن ماه، اظهار داشت: هم اکنون در فصلی هستیم که به دلیل شرایط جوی از برخی مرزها دامی نمی‌تواند رد شود.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: بنابراین اینکه برخی از افراد می‌گویند قاچاق دام باعث افزایش قیمت گوشت شده، آدرس غلط است.

وی افزود: ضعف‌ها در قسمت دیگری است اما سعی داریم همه موضوع را روی قاچاق دام آوار کنیم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ارائه آماری از کشفیات میزان قاچاق دام، گفت: گرانی گوشت قرمز نمی‌تواند مربوط به قاچاق دام باشد و برخی آدرس غلط می‌دهند.

 

 

به شعورشان احترام بگذارید

با یکی از فرهنگیان شهر به گفتگو نشستیم، وی که دبیر فیزیک بازنشسته در سمنان هست به تابناک سمنان گفت: در خبر ها خواندم که آقای روحانی، در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، با اشاره به اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود، گفته است: اگر قیمت کالایی گران باشد، قاچاق نمی‌شود هنگامی که گازوئیل در کشور لیتری ۳۰۰ و بنزین ۱,۰۰۰ تومان است و در دیگر کشورها رقمی بالاتر دارد، معلوم است که قاچاق می‌شود.

ولی بنده با اینکه از نظر سیاسی از طرفداران ایشان هستم ولی نمی توانم این شرایط را درک کنم!

این فرهنگی بازنشسته به تابناک سمنان گفت: ارزانی تعریفی دارد برای مردم ما که بیشتر سرمایه نقدی خود را با توجه به کاهش ارزش پول ملی از دست داده‌اند و از سوی دیگر شاهد گرانی طلا، مسکن و خودرو و دیگر اقلام هستیم نمی‌توان گفت که اجناس برای آنان ارزان است. تورم در برخی از کالاها مانند خودرو سه برابر بیشتر شده است. ارزانی شاید به کاهش مابه‌تفاوت درآمدها و قیمت اجناس نیز بتوان اطلاق کرد. از سوی دیگر بی‌ارزش شدن پول ملی ایران را ایرانیان در خرید اجناس به خوبی مشاهده می‌کنند.

 

ارز یک بهانه در دست دولت

یک فروشنده لوازم‌خانگی در شهرستان سمنان ، در پاسخ به این سئوال تابناک که چرا به دنبال افزایش قیمت ارز ، کالاها و اجناس همچنان در حال افزایش قیمت هستند، گفت: در حقیقت دلار بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌هاست، در چند ماه اخیر حدود 300 برابر قیمت کالاهای وارداتی افزایش‌یافته و هیچ نظارتی برای ساماندهی بر این کالاها صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با افزایش قیمت دلار در بازار اختلال به وجود آمد و بسیاری از کالاها به‌طور ناگهانی نوسان قیمت داشتند اما حال که قیمت دلار کاهش‌یافته اگر سری به فروشگاه‌ها بزنید هیچ‌گونه کاهش قیمتی مشاهده نخواهید کرد.

 

آیا استاندار، فرماندار، نماینده سمنان نیز سری به بازار می زنند؟

در یکی از فروشگاه های لوازم خانگی به سراغ یکی از شهروندان رفتبم که قصد داشت برای دخترش جهیزیه تامین کند.

آقای مداح ضمن اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی و کمبود آن در بازار در روز های اخیر به نکته جالبی اشاره کرد!

این شهروند سمنانی به تابناک سمنان گفت: موضوع مشکلات مربوط به قیمت لوازم خانگی یک طرف و سوء استفاده از بازار یک طرف!

آقای مداح گفت: بنده به اکثر فروشگاه های سمنان سر زدم، اولاکولر آبی که الان استفاده ای نمیشه؟ هرچی هست مربوط به انبارهاست. قیمت کولر آبی سلولزی از یک میلیون و صد هزار تومان به سه میلیون و سیصد هزار تومان رسیده است.

دلیل این امر فقط و فقط سوء استفاده از شرایط بد نظارتی در جامعه است!

وی در پایان گفت: تاکی این روی قرار هست ادامه پیدا کند؟

مسئول رفع تحریم های داخلی چه کسی است؟ / آیا استاندار، فرماندار، نماینده سمنان نیز سری به بازار می زنند؟

آیا استاندار،فرماندار،نماینده سمنان نیز سری به بازار می زنند؟آیا از این وضعیت خبر دارند؟ آیا این شرایط را درک می کنند؟

آیا روشی بلند که بتوان مشکلات را حل کنند؟

این شهروند سمنان گفت:اگر واقعاً نماینده مردم هستید ، به جای تسویه حساب های سیاسی و گرو کشی های جناحی و استیضاح بازی ، به داد مردم برسید و اگر راست می گویید و هنری دارید ، آن را در کاستن درصدی ولو اندک از گرانی ها نشان دهید .

 

مگر با دستورِ کار، میتوان مشکلات را حل کرد

وقتی پای صحبت یکی از دانشجویان می نشینی دل پری از نحوه برخورد مسئولین با مشکلات دارد. آقای کرمی که  بصورت کاملا اتفاقی با تابناک سمنان به گفتگو نشست، اینگونه شروع کرد: صبح امروز (پنج‌شنبه) وقتی اخبار مجلس را گوش می دادم، شندیم بهروز نعمتی در جلسه علنی اعلام کرده است در روزهای اخیر قیمت برخی خودروها به شدت افزایش پیدا کرده است و مجلس شورای اسلامی نیز تصمیم خاصی در این خصوص نگرفته است. که در نهایت علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به وی بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مسئول رسیدگی به این موضوع است و آقای اکبریان جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دهد و این موضوع را پیگیری کند.

سوال بنده بعنوان دانشجو این هست آیا مجلس مکانیزم های پیشگیری را تصویب نمی کند!

مگر خودرو سازها بدون حمایت قانونی اقدام به افزایش قیمت ها می کنن؟

مگر می شود در این کشور سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باشد ولی قوانیش اجراء نشود؟

مگر ما شورای رقابت نداریم؟ مگر مهم‌ترین وظیفه‌ی شورای رقابت تشخیص رویه‫های ضدرقابتی و برخورد با خاطیان نیست؟

پس این قوانین کجا بدرد این مردم می خورند؟

این دانشجوی کارشناسی ارشد در پایان گفت: تا زمانی که نحوه برخورد با مشکلات موردی باشد هر روز باید شاهد این قبیل مسایل باشیم.باید ساختار اجرایی به گونه ای باشد که کسی امکان خطاء نداشته باشد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
ازماست که بر ماست....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار