مراسم نکوداشت دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل دو استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 18 February 2019

دکتر تقی رازی در مراسم نکوداشتی که برای این استاد برجسته و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل امروز، دوشنبه(29 بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: من دینم را به کشورم ادا کردم. هر آنچه که می‌توانستم را انجام دادم.

وی افزود: در این سال‌ها تلاش کردم که شاگردهایم در کشور بهترین باشند. شاگردانم را در کشورهای مختلف می‌بینم و می‌بینم که این افراد از بقیه یک سر و گردن بالاتر هستند. در اهواز در حال حاضر متخصصان زنان و زایمانی وجود دارند که می‌توانم بگویم از بهترین‌های دنیا هستند.

این استاد برجسته گفت: زمانی که به ایران بازگشتم اعمال جراحی که ما انجام می‌دادیم در هیچ کجای کشور انجام نمی‌شد.

همچنین دکتر سید کاظم علوی‌فاضل با اشاره به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمان جداسازی دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه اهواز تصریح کرد: در آن زمان مشکلات بسیاری در دانشگاه داشتیم. در آن زمان طرح جامع دانشگاه توسط مرکزی که وزارت بهداشت معرفی کرده بود، تدوین شد. در آن دوران ما از نظر علوم پایه قوی بودیم اما از نظر علوم بالینی ضعیف بودیم.

وی افزود: به دلیل جنگ عده زیادی از اعضای هیات علمی ما رفته بودند و من سال‌های سال تنها روانپزشک استان بودم. در نهایت نیز توانستم با سه عضو هیات علمی، بخش آموزش دستیار روانپزشکی را راه‌اندازی کنم.

این استاد برجسته خاطرنشان‌کرد: جدا شدن دانشگاه در آن سال‌ها بسیار مشکل بود. امکانات ما فرسوده بودند. اعضای هیات علمی کمی داشتیم. در همان زمان بود که ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از حدود 60 نفر به 200 - 300 نفر رسید. در این زمان جنگ نیز ادامه داشت و در هر بیمارستان ما مجروحان زیادی بودند. البته دلیل تصمیم وزارت خانه این بود که پزشکان هندی، فیلیپینی و.. زیادی در کشور مشغول فعالیت بودند که این کار موجب خروج مقدار زیادی ارز از کشور می‌شد.

علوی‌فاضل خاطرنشان‌کرد: علی‌رغم مسئولیت‌های سنگینی که برعهده داشتم، هیچگاه در دیدن مجروحان و بیماران و آموزش، کوتاهی نکردم.

در پایان این مراسم از کتاب "مقاومت و درمان زیر آتش چلچله" رونمایی شد. این کتاب بر اساس زندگی دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل نوشته شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار