قطعی مکرر آب به ویژه در 10 روز گذشته در کوی مهدیس اهواز ، ساکنان این منطقه را به ستوه آورده تا آنجا که در روزهای گذشته آنان با بستن بخشی از مسیر تردد این منطقه خواستار حل این مشکل شدند.
کد خبر: ۷۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 18 February 2019

کوی مهدیس محله ای پرجمعیت در اهواز است که پس از گذشت بیش از 2 دهه از احداث ، همچنان با مشکلات امکانات اولیه ای همچون دسترسی به آب شرب سالم ، نبود آسفالت خیابان ها، لوله کشی گاز، نبود سیستم فاضلاب و همچنین قطعی مکرر آب است.

قطع آب شرب در برخی نقاط این منطقه به ویژه کوی 'جانبازان' سبب اعتراض ساکنان شده است، آنان می گویند: آب تا 16 ساعت در روز قطع می شود و کیفیت پایین آب هم بسیار پایین است.

آنان گفتند : پس از چند روز بی آبی با یک تانکر آب به ساکنان آب رسانی شد که این آب نیز به هیچ عنوان قابلیت نوشیدن نداشت.

یکی از ساکنان کوی مهدیس یادآور شد: رنگ آب کدر و بوی آن نامطبوع است مشکل آب شرب کوی مهدیس جدید نیست اما در چند روز گذشته غیر قابل تحمل شده به طوریکه حتی برای استحمام هم مناسب نیست.

به گفته وی کیفیت آب شرب اهواز در روزهای اخیر با افت بسیاری روبه رو بوده که این امر سبب نارضایتی شهروندان و همچنین نگرانی آنها از بروز بیماری در نتیجه مصرف این آب شده است.

60 درصد آب شرب اهواز از طریق کانال آبرسانی غدیر، 10 درصد آب حیات شوشتر و 30 درصد آب رودخانه کارون تامین می شد اما از اواسط پاییز امسال به دلیل بروز مشکل در خط انتقال غدیر تامین آب شرب اهواز دچار مشکل شده است، به منظور تامین و پایداری شبکه آب اهواز مقرر بود کانال سلمان به صورت موقت جایگزین شود.

بروز مشکل در کانال سلمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در همین خصوص توضیح داد: شکستگی لوله آبرسانی غدیر سبب شد تا به صورت موقت و در عملیات پدافندی، کانال سلمان برای تامین آب شرب جایگزین شود اما این کانال نیز چندی پیش دچار شکستگی شد.

فردوس کریمی ادامه داد: آب شرب اهواز در حال حاضر وابسته به طرح آبرسانی غدیر و کانل سلمان است و هرگونه بروز مشکل در این 2 منبع سبب اختلال در توزیع آب می شود.

وی گفت: متولیان سازمان آب و برق خوزستان تا حدود زیادی مشکل کانال سلمان را رفع کرده اند و در بیشتر نقاط شاهد پایداری آب شرب هستیم اما برخی مناطق همچون کوی مهدیس به دلیل قرار گرفتن در پایین دست دارای مشکلاتی هستند که به زودی رفع می شود.

کریمی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در تصفیه و توزیع آب شرب اهواز، کدورت بالای آب رودخانه کارون است که این امر زمان تصفیه آب را افزایش می دهد.

همچنین به گفته روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اهواز مشکل توزیع آب در کوی مهدیس اهواز از امروز رفع می شود و افت فشار در برخی نقاط به دلیل وجود خلاء در شبکه آب است.

پس از جدایی شهرستان کارون از اهواز در ابتدا پل ششم به عنوان مرز دو شهرستان تعیین شد اما پس از درخواست استانداری خوزستان قرار بود مرز این 2 شهرستان تغییر کند و خیابان جنت به عنوان مرز تعیین شود که در این صورت بخشی از کوی مهدیس و مجتمع بنکداران در حوزه شهرستان کارون قرار می گرفت. تعیین نشدن مرز اهواز و کارون در این سال ها مورد اختلاف بوده و منتظر ابلاغ اصلاحیه از سوی وزارت کشور هستند که این امر تاکنون انجام نشده است.

بر اساس مصوبه هیات دولت و طرح جامع اهواز، کوی مهدیس اهواز پس از سال ها بلاتکلیفی 2 سال پیش به کلانشهر اهواز واگذار شد، بالغ بر 40هزار نفر جمعیت در کوی مهدیس ساکن هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: قطعی آب ، مهدیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار