مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانه اولیا و مربیان در ۱۰ درصد مدارس کشور راه اندازی می‌شود، گفت: منشور حقوقی وظایف تربیتی خانواده به زودی منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 18 February 2019

نورعلی عباسپور امروز (دوشنبه، ۲۹ بهمن ماه) در جمع مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان در اهواز اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش منوط به اجرای صحیح مدرسه محوری است و بدون اهمیت بخشی به کانون مدرسه، توسعه ای در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی است، خاطرنشان‌کرد: خانواده مهمترین کانون جامعه است و توجه به این نهاد زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی پویا و توانمند خواهد شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: افزایش آگاهی‌های خانواده‌ها در ارتباط با وظایف تربیتی و آموزشی آن‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات مدرسه را مرتفع کند و این مهم تنها از طریق تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس محقق می‌شود.

عباسپور در ادامه با اشاره به تدوین منشور حقوق خانواده در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در این منشور وظایف تربیتی خانواده‌ها نسبت به نهاد مدرسه مشخص شده است و همچنین وظایف مدارس در قبال والدین و دانش‌آموزان به صورت کامل تعیین شده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انجمن اولیا و مربیان به زودی در وزارتخانه تشکیل خواهد شد، توضیح داد: با دستور مقام عالی وزارت روند تشکیل شورای عالی انجمن وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است تا پیش از پیش شاهد مشارکت خانواده ها در فرآیند تصمیم سازی در سطح وزارت باشیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تقویت نقش خانواده ها در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین رویکرد مجموعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش است. در این راستا در مرحله اول، اتاق اولیا و مربیان در ۱۰ مدارس کشور ساخته خواهد شد.

عباسپور در پایان گفت: جهت‌دهی به مطالبات دانش‌آموزان و همچنین زمینه سازی برای پاسخگویی به این مطالبات، مهمترین وظیفه نهاد انجمن اولیا و مربیان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار