برای آمادگی مقابله با هجوم ملخ‌ها
فرماندار شهرستان رامهرمز گفت: برای آمادگی مقابله با هجوم ملخ‌های دریایی، باند فرودگاه این شهرستان برای پرواز هواپیماهای سمپاش بهسازی و ترمیم شد.
کد خبر: ۷۱۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 19 February 2019

موسی ممبینی اظهار داشت: با توجه به اینکه آفت ملخ دریایی (صحرایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان، عبور کرده و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران شده است، باید آمادگی لازم برای مقابله با آنها را داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا با همکاری جهادکشاورزی رامهرمز، یک باند فرودگاه با مساحت بالغ بر 12 هکتار در منطقه رستم آباد این شهرستان که سالها بدون استفاده مانده بود، ترمیم و بازسازی شد و اکنون آماده پرواز هواپیماهای سمپاش برای مقابله با هرگونه تهدید مزارع توسط ملخ‌های دریایی است.

فرماندار رامهرمز از عدم مشاهده ملخ دریایی در این شهرستان تاکنون خبر داد و تصریح کرد: چند تیم پایش و رصد در رامهرمز تشکیل شده‌اند تا ورود ملخ‌ها به شهرستان را تحت نظر داشته باشیم، در این زمینه به کشاورزان، دامداران و عشایر نیز درخواست همکاری داده‌ایم تا هرگونه مشاهده ملخ را به مراجع ذی صلاح اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

آفت ملخ دریایی (صحرایی) که از مضرترین انواع ملخ است از صحرای آفریقا و عربستان، عبور و از خلیج فارس وارد برخی شهرهای جنوبی ایران شده است.

سه روز پس از اخطار فائو، نخستین ورود دسته های ملخ دریایی در تاریخ هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد. 12 بهمن نیز جهاد کشاورزی هندیجان مشاهده این آفت را تایید کرد. 

هم اکنون 97 تیم پایش برای رصد این آفت در خوزستان تشکیل شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: ملخ دریایی ، رامهرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار