مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز :
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تمام مراکز توزیع گاز LPG در سطح شهر اهواز غیر مجاز هستند ، فعالیت این مراکز زنگ خطری برای سلامت شهروندان است و باید هر چه زودتر جلوی توسعه آنهاگرفته شود.
کد خبر: ۷۱۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 19 February 2019

آتش پاد علی تراب پور بیان کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه باید هر چه زودتر جلسه کارشناسی برای جمع آوری و یا ساماندهی این مراکز تشکیل دهند و راهکاری برای این فعالیت خطرساز اندیشیده شود.

وی گفت: مراکز LPG هیچ تاییدیه ای از سازمان آتش نشانی دریافت نمی کنند و در جلسات شورای تامین هم نسبت به خطر ناشی از فعالیتهای این مراکز در سطح شهر هشدار داده ایم.

تراب پور بیان کرد: این مراکز در یک بازه زمانی جمع آوری شدند ولی مدتی بعد دوباره به حال خود رها شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: فعالیت این مراکز در سطح شهر منجر به بروز حادثه و کشته و مصدوم شدن برخی از شهروندان شده است .

خودروهای با کپسول CNG بمب متحرک در شهرند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: این کپسول ها از کشورهای دیگر وارد می شوند و عمر مفید اکثر آنها تمام شده است. 

تراب پور بیان کرد: اکثر این کپسولها که در خودروها هم استفاده می شوند ،بیش از 10 سال عمر دارند که نیاز به آزمون های بررسی ایمنی دارند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد : قدیمی بودن این کپسول ها در هنگام سوخت گیری نیز ممکن است خطرات جدی ایجاد کند.

افزایش آمار حوادث گاز خوزستان در سال جاری

آتش پاد تراب پور در ادامه افزود: بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده در 9 ماهه امسال 6 هزار و 153 مورد حادثه در اهواز رخ داده است که 204مورد از این تعداد، انفجار گاز بوده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 6 هزار و 488 فقره حادثه از جمله 183 مورد حادثه انفجار گاز رخ داده است.

وی گفت: اهواز یک شهر صنعتی است بالطبع حوادث انفجار گاز به ویژه انفجار گاز شهری و کپسول گاز مایع زیاد رخ می دهد و بر اثر رخ دادن این حوادث افرادی هم کشته و زخمی شده اند.
تراب پور ادامه داد: بروز حوادث گاز شهری دلایل خاص خود را دارد که شامل عدم رعایت نکات ایمنی و رعایت نکردن فاصله انشعاب گاز و وسایل گاز سوز، فرسودگی شیرگاز و فرسوده شدن وسایل گازسوز بوده است.

تراب پور گفت: امسال بر اثر انفجار گاز شهری یک مورد فوتی و 2 مورد مصدوم شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به غیرمجاز بودن اکثر ساختمان های منطقه منبع آب اهواز ادامه داد: منازل این منطقه اغلب غیرمجاز هستند و به همین دلیل دربیشتر موارد هم خدمات ( برق، گاز و آب) آنها هم غیرمجاز است.

تراب پور گفت: به طور کلی آموزش فرهنگ رعایت نکات ایمنی را باید از مدارس شروع کنیم هر چند آتش نشانی سالانه چند هزار نفر را در مهدهای کودک و مدارس آموزش می دهد ، اما باید برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم سایر دستگاه ها هم ورود کنند.

تمام دستگاه ها برای بررسی ایمنی تاسیسات ساختمانی ورود کنند

تراب پور ادامه داد: نقشه های ساختمانی برای تایید ایمنی تاسیسات به سازمان آتش نشانی ارجاع می شوند و ماموران آتش نشانی ساختمان را از نظر رعایت نکات ایمنی تاسیسات بررسی می کنند ولی دستگاه های مربوطه مثل آب و برق ایمنی نیز باید تمام تاسیسات هر ساختمان را از جنبه مسایل مربوط به حوزه خود بررسی کنند تا زمینه بروز حوادث را به کمترین حد ممکن برسانند. 

وی گفت: بررسی ایمنی دستگاه های خدماتی از تاسیسات ساختمان هایی که تازه ساز هستند در کاهش میزان خطرات و حوادث تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: مراکزLPg
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار