مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 98 از روز سه‌شنبه 30 بهمن ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 روز پنج شنبه 2 اسفند ماه نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون ورود به جلسه اقدام کنند.
کد خبر: ۷۱۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 18 February 2019

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 98 در 7 گروه آزمایشی و 245 کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از روز سه شنبه ۶ آذر در سایت سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده روز پنج‌شنبه 15 آذر 97 به پایان رسید.

برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 98 تعداد 196 هزار و 437 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 112 هزار و 57 نفر مرد و ما بقی زن هستند. از مجموع 196 هزار و 437 داوطلب، 117 هزار و 517 داوطلب در گروه علوم انسانی، 17 هزار و 479 نفر در گروه علوم پایه، 34 هزار و 64 نفر در گروه فنی و مهندسی، 10 هزار و 485 نفر در گروه کشاورزی، 9 هزار و 884 نفر در گروه هنر، 2 هزار و 99 نفر در گروه دامپزشکی و 4 هزار و 330 نفر در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در دوره‌ی دکتری سال 98 نسبت به سال گذشته 38 هزار و 267 نفر کمتر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 98 در 7 گروه آموزشی و 245 کد رشته امتحانی در روز جمعه 3 اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون کارنامه حاوی نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین ماه سال 98 در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

توکلی یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال 98 می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.

وی ادامه داد: در نهایت پس از اعلام نتیجه مراحل گزینش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش، نمره کل نهایی هر داوطلب محاسبه و فهرست پذیرفته شدگان نهایی داوطلب استخراج و اعلام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آزمون دکتری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار