معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال 97 توانستیم 34 هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد را تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دهیم.
کد خبر: ۷۱۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 18 February 2019

موسی شیخی اظهار کرد: سوادآموزی یکی از اهداف توسعه آموزش و پرورش استان است که تمام ساز و کارهای لازم برای اجرا و عملیاتی شدن آن، به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در سال 97 توانستیم 34 هزار نفر از افراد بی‌سواد و کم‌سواد را تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دهیم تا کسانی که از نعمت سواد بی‌بهره‌اند به چرخه آموزش بازگردند و سواد خواندن و نوشتن را بیاموزند.

وی با بیان اینکه این نوع آموزش‌ها به بزرگسالان کمک می‌کند توانمندتر و پویاتر شوند، گفت: به جهت توانمندسازی اتباع خارجی، 400 نفر از اتباع افغانی و عراقی را تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی قرار داده‌ایم. در کنار فعالیت‌های آموزشی، به فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های تربیتی مانند آموزش قرآن، نماز و برگزاری مسابقات نیز پرداخته می‌شود.

شیخی عنوان کرد: به لحاظ فضای فیزیکی و محل تحصیل، خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد. فضای آموزشی ما در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و گاها در ساختمان ادارات و نهادها است. امیدواریم که همه افراد محروم از سواد به کلاس‌های سوادآموزی و آموزش‌های مربوط احساس نیاز پیدا کنند و برای توانمندسازی خود در برنامه‌های سوادآموزی شرکت نمایند، زیرا هیچ وقت برای آموزش دیر نیست.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: با توجه به اینکه آگاهی مردم نسبت به سواد و فعالیت‌های آموزشی در سوادآموزی افزایش یافته است، بی‌سوادی رو به کاهش است، در نتیجه مبادی بی‌سوادی بسته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود هر ساله نرخ بی‌سوادی کاهش یابد، هرچند که با توجه به پراکندگی روستاها، پوشش سوادآموزی دشوار است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید در زمینه سواد، فرهنگ‌سازی کنند تا کم‌سوادان و بی‌سوادانی که باقی مانده‌اند بتوانند از امکانات آموزشی رایگان بهره ببرند. هدف ما پوشش گروه سنی 10 تا 49 سال است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بی سوادی ، سواد آموزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار