در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مطرح شد:
مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی خوزستان در این آیین با اشاره به سه هزار میلیارد ریال مطالبات عقب افتاده در این اداره کل، گفت: اکنون بیش از 16 هزار میلیارد پروژه ثبت شده در این استان وجود دارد که قرار است اجرا شوند.
کد خبر: ۷۱۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 17 February 2019

سید علی بحرینی مقدم روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، مدیریت یکپارچه زمین را از وظایف این اداره کل خواند و افزود: انجام برنامه ریزی دقیق و مطابق با نیاز استان مستلزم توجه و حمایت وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه به دلیل وسعت و گستردگی خوزستان، مدیریت زمین امری با اهمیت است، گفت: بازار زمین و مسکن ارتباط مستقیمی با این حوزه دارد که ساماندهی آن با پیچیدگی همراه است.

وی با بیان اینکه سازماندهی این بازار منجر به رونق اقتصادی و عمرانی خوزستان می شود، افزود: کمیسیون امور زیربنایی شورای برنامه ریزی از کارگروه های است که می تواند به این موضوع کمک کند.

بحرینی مقدم خوزستان خواستارتشکیل کارگروهی ویژه به منظور توجه هرچه بیشتر به هنرمعماری در این استان شد و گفت:در این کارگروه می توان به تقویت اصول مناسب ساختمان سازی و استفاده از روش های نوین علمی و فنی در شیوه های معماری کمک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سیدابوالحسن حسن‌زاده نیز اظهار کرد: خوزستان یک استان ویژه است و باید به آن به صورت ویژه نگاه شود. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی در مجموع یک برکت است، افزود: اگرچه فضای مجازی آسیب‌های بسیاری دارد اما باید هنر داشته باشیم و از خوبی‌های آن استفاده کنیم. 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: به دولتی‌ها و نمایندگان مجلس می‌گویم اینکه در فضای مجازی منت گذاشته می‌شود که خوزستان بعد از تهران بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده است، صحیح نیست. آن زمان که بحث پیشرفت، توسعه و آبادانی با هزینه‌های کمتری انجام می‌گرفت، استان‌های دیگر از این بودجه‌ها بهره‌مند شدند و اکنون بخشی از این بودجه را به خوزستان دادن، منتی بر روی استان نیست.

حسن زاده عنوان کرد: آن زمان که با پول نفت، کشاورزی و پتروشیمی‌های خوزستان استان‌های دیگر به استانداردها نزدیک شدند، اولویت‌ها در خوزستان اولویت‌های دیگری بود. آن زمان که خوزستان در دوران جنگ آسیب می‌دید، استان‌های دیگر حرکت خود را به سمت پیشرفت و توسعه انجام می‌دادند. 

وی ادامه داد: وزارت راه شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از جمله بخش‌هایی هستند که ممکن است آسیب پذیر باشند. در مسایلی مانند راه که با جان مردم ارتباط دارد، نباید به دنبال جهتگیری‌های سیاسی و مسایل مالی باشیم.

مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردم ایران با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن همه بدی‌های دشمنان انقلاب اسلامی را پاسخ دادند و همه این دشمنان را ناامید کردند. 

وی افزود: خوزستان یک استان با کارکرد ملی است و این موضوع را همه افرادی که در کشور به دنبال توسعه هستند به خوبی می‌دانند و آن را درک می‌کنند و در این زمینه باید از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شانی که برای که خودمان در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک مسول قائل هستیم، شان خدمت است و بیش از این نیست. در این خصوص اگر مسولی به بیش از این موضوع بیاندیشد، قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

کفاش، با بیان اینکه حق مردم بیش از چیزی است که اکنون در اختیار آن‌ها است، عنوان کرد: هرچه که برای مردم خوزستان وقت گذاشته و تلاش شود کم است. در این زمینه جا دارد تلاش ویژه‌ای برای حل مشکلات این مردم برداشته شود. همه مسولان در کشور و استان خوزستان باید دست به دست یکدیگر بدهند و استان را به سمت توسعه هدایت کنند.

وی ادامه داد: توسعه استان خوزستان نیازمند همدلی است و در این زمینه مدیران باید از فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، نهایت استفاده را بکنند زیرا این فرصت‌ها به زودی به پایان می‌رسند و بهتر است که از آن‌ها بهره گرفته شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: آنچه که باعث می‌شود چرخ توسعه به کندی حرکت کند، آن است که خود مدیران مانع‌تراشی می‌کنند. این موضوع باید سرلوحه مدیران قرار بگیرد تا خودشان مانع تراشی نکنند و با همدلی بتوانند کارها را پیش ببرند و به سرانجام برسانند.

کفاش با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، مهمترین اداره کل وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: در هیچ نقطه‌ای از کشور حمل و نقل ترکیبی به شکلی که در خوزستان وجود دارد، نیست و همه امکانات در استان خوزستان وجود دارد. 

وی گفت: نباید از توجه به بخش خصوصی غفلت کرد و غفلت از این بخش به معنای آن است که معنای توسعه را نفهمیده‌ایم. باید حقوق مربوط به بخش خصوصی و فعالیت‌های این بخش در حوزه راه و شهرسازی تسهیل شود تا بتوان از ظرفیت آن‌ها برای دستیابی به توسعه استفاده کرد.

مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی خوزستان در این آیین با اشاره به سه هزار میلیارد ریال مطالبات عقب افتاده در این اداره کل، گفت: اکنون بیش از 16 هزار میلیارد پروژه ثبت شده در این استان وجود دارد که قرار است اجرا شوند.

عباس پورسلان با اشاره به دوره مدیریتی یک ساله و نیمه خود در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود:در این مدت 21 پروژه راه سازی در خوزستان تعیین تکلیف شد و پروژه هایی که فعالیت آنها آغاز شده متوقف نشده اند.

وی گفت:پروژه هایی که اکنون راکد هستند و عملیات اجرایی آنها متوقف شده به دلیل مشکلاتی است که در گذشته برای آنها به وجود آمده است.

در ادامه این مراسم رضا رضایی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در ادامه راه برای هدایت سکان مدیریت راه و شهرسازی خوزستان، کار سختی را در پیش رو دارم و امیدوارم با هم افزایی، تعامل و هماهنگی که با همه بخش‌های مجموعه راه و شهرسازی و مدیریت استان انجام می‌گیرد، بتوانیم مسولیت‌های مدنظر را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: همه دغدغه‌های مسولان استان را در بحث راه و شهرسازی به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد و آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد تا به سرانجام برسند. 

رضایی تصریح کرد: احیای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، برنامه‌ریزی برای بهبود مسکن روستایی با اولویت مناطق آسیب پذیر، برنامه‌ریزی در جهت تامین مسکن گروه‌های کم درآمد، توسعه شبکه حمل و نقل با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی، افزایش پدافند غیر عامل و... از برنامه‌های مد نظر در دوران مدیریت پیش روی من خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بازوان توانمند اقتصاد استان هستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهرمند شویم. منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها و مطالبات پیمانکاران را پیش بینی و تامین خواهیم کرد تا این بخش دچار آُسیب نشود زیرا ضعف این بخش باعث مشکلاتی برای گام دوم انقلاب خواهد شد.
 
همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم طلسم معاونت عمرانی خوزستان شکسته شود زیرا چندین ماه است که استان بدون معاونت عمرانی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: عدم مشخص شدن معاون عمرانی استاندار یا به این معنا است که کار عمرانی خاصی در استان نداریم و یا انتخاب این معاونت کاری دشوار است. اینکه استان چندین ماه را بدون معاون عمرانی سر کند شایسته نیست و امیدواریم هرچه سریعتر شخصی برای این سمت مشخص شود تا نگاه ویژه‌ای به مسایل عمرانی استان شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عملکرد وزارت راه در خوزستان گله‌مند و نگران هستیم و آنچه که باید در این حوزه در خوزستان رخ دهد، اتفاق نیافتاده است.

ناصری نژاد با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان، عنوان کرد: سفر وزیر به خوزستان یک سفر مخفیانه بود زیرا در این زمینه هیچ صحبتی با مجمع نمایندگان انجام نگرفت. ما مسایل را در مرکز از طریق ایشان پیگیری می‌کنیم اما در این زمینه به دنبال آن بودیم تا با مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای را در درون استان برای پیگیری و حل مشکلات استان با ایشان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: راه‌آهن کشور کاملا نوسازی شده اما هنوز بسیاری از نقاط خط راه‌آهن خرمشهر - تهران که قدیمی‌ترین خط آهن کشور است، اصلاح و نوسازی نشده است و مردم با این وضعیت با سختی بسیاری تردد می‌کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه راه‌آهن در خوزستان هنوز آنطور که باید انجام نگرفته است، گفت: بسیاری از نقاط کشور که خط آهن نداشته، اکنون به بهترین خطوط راه‌آهن تجهیز شده‌اند اما خوزستان که قدیمی‌ترین خطوط راه‌آهن را در گذشته داشته، اکنون با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه است.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه در بخش فرودگاهی در خوزستان مشکلات فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: ما منتظر کلنگ زنی فرودگاه جدید خوزستان هستیم اما از زمان وزارت آقای آخوندی تا کنون همچنان این اتفاق نیافتاده است و وضعیت احداث آن همچنان مشخص نیست. 

وی ادامه داد: در خوزستان چندین فرودگاه داریم اما این فرودگاه‌ها یا کوچک و یا با مشکلات تجهیزاتی مواجه هستند و خوزستان به یک فرودگاه بزرگ و مجهز نیاز دارد. اکثر پروازهای خوزستان با تاخیرات مکرری اتفاق می‌افتد. همچنین قیمت بلیت‌های پرواز نیز در خوزستان خاص و بالاتر از بسیاری از نقاط کشور است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش‌های راه استان وضعیت خوبی را شاهد نیستیم. در راه‌های اصلی، راه‌های روستایی و همچنین احداث و نگهداری راه‌های استان با مشکلات جدی مواجه هستیم و بسیاری از پروژه‌ها بلاتکلیف هستند. 

ناصری نژاد خاطرنشان کرد: تا کی قرار است که در جاده‌های خوزستان کشته بدهیم و باید کسی پاسخگوی این موضوع باشد. وضعیت احداث و نگهداری راه‌ها مناسب نیست  اما در استان‌های دیگر وضعیت متفاوت و بسیار بهتر است. هنوز روستاهایی در خوزستان وجود دارد که راه آسفالته ندارند و مردم در راه‌های خاکی تردد می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار