ظهر امروز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری از مرکز جامع خدمات سلامت شهدای خرمشهر واقع در منطقه طویجات آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 14 February 2019

 این مرکز در زمینی به مساحت ۹۲۰ متر مربع و هزینه کرد ۲۷.۵ میلیارد ریال ساخته شده است.در این مرکز خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان ارائه می شود.

به گزارش"تابناک"؛ سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نخستین سفر استانی خود به خوزستان امروز چندین پروژه درمانی، بهداشتی، خدماتی و آموزشی را در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان افتتاح کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاحیه این مرکز در جمع خبرنگاران شمار پروژه های دانشکده علوم پزشکی آبادان را 38 پروژه بیان کرد و گفت: از این تعداد 12 پروژه در شهرهای آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.

علیرضا رئیسی افزود: انتظار ما این است که پروژه های نیمه تمام بر اساس پیشرفت فیزیکی تا پایان سال تخصیص اعتبار پیدا کنند و به بهره برداری برسند.

وی اظهار داشت: بر اساس توسعه شاخص ها در شهرهای آبادان و خرمشهر درصد پوشش جمعیتی تحت مراقبت های سطح یک بهداشت تقریبا به پوشش 100 درصد رسیده است.

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت های لازم در حال انجام شدن است، گفت: شاخص ها گواه این است که طی چهار سال گذشته ارتقای خوبی در شاخص های کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر و ارتقای شاخص بهداشت دهان و دندان و سلامت گروه های سنی محقق شد.

وی ابراز امیدواری کرد : با تکمیل زیرساخت ها می توان به اهداف اصلی برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت دست یافت.

سه پروژه خدمات درمانی در ماهشهر و بندر امام شامل طرح توسعه ساختمان مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس 115 وطرح توسعه ساختمان مرکز خدمات جامع شماره یک شهرستان ماهشهر و همچنین بخش اورژانس بیمارستان راه زینب بندر امام، سه طرح درمانی در شادگان و چهار طرح درمانی در آبادان روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید

اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اهداف سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه سلامت،  اظهار کرد: در حوزه سلامت اهدافمان راهبردی است؛ در حوزه درمان برای اینکه این منطقه  به یک منطقه ی گردشکری سلامت  تبدیل شود باید در حوزه گردشگری سلامت بتوانیم به نیازهای منطقه و کشورهای اطرافمان پاسخگو باشیم. 

زمانی بیان کرد: توسعه  صنعت سلامت در منطقه  باعث رونق کسب و کار در این حوزه می‌شود ومهمترین توسعه خدمات عمومی بالا بردن سطح کیفیت خدمات درمان بهداشت و سلامت  به مردم منطقه است.

همچنین با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، چند پروژه بهداشتی و درمانی در آبادان امروز (25 بهمن ماه) به بهره‌برداری رسیدند.

در سفر امرپز وزیر بهداشت به آبادان مرکز خدمات جامع سلامت شهری امام رضا(ع) با مساحت 692 متر مربع زیربنا  و هزینه احداث 17 و نیم میلیارد ریال به بهره‌برداری کامل رسید.
 
همچنین مرکز تشخیص و غربالگری سرطان تیپ یک آبادان افتتاح شد. این مرکز که با مساحت با 575 مترمربع زیربنا هزینه ساخت 28 میلیارد ریال در کنار بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است که خدمات را با نرخ دولتی به بیماران ارائه می‌دهد.
 
پروژه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان نیز با 1620 متر مربع زیربنا افتتاح شد. هزینه ساخت این کلینیک بدون خرید تجهیزات 60 میلیارد ریال بوده است و در آن پزشکان متخصص و فوق تخصص با نرخ دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند.
 
همچنین خوابگاه دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح شد. در این راستا دو بلوک هشت واحدی از پنج بلوک خوابگاه دانشجویی شهدای منای دانشکده علوم پزشکی آبادان به بهره‌برداری رسید.
 
این پروژه جدید دانشکده علوم پزشکی آبادان با هزینه ساخت بدون تجهیزات 70میلیارد ریال و با مساحت 5000 متر مربع به بهره برداری رسیده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار