معاون دفترهماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت:با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته تا کنون شاهد افزایش میزان صادرات خرما به کشور‌های هدف هستیم، افزود: در سال گذشته بیش از 250 میلیون دلار خرما به ترتیب به 5 بازار اصلی شامل هندوستان، پاکستان، عراق، ترکیه و قزاقستان صادر شده‌ است.
کد خبر: ۷۱۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 14 February 2019

تابناک فارس یه نقل از فارس:خیام ناصرقدسی در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی خرما اظهار داشت: خرمای ایران به لحاظ حجم تولید و صادرات و نیز تنوع ارقام قابلیت و پتانسیل لازم را برای رقابت با دیگر کشور‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته تا کنون شاهد افزایش میزان صادرات خرما به کشور‌های هدف هستیم، افزود: در سال گذشته بیش از 250 میلیون دلار خرما به ترتیب به 5 بازار اصلی شامل هندوستان، پاکستان، عراق، ترکیه و قزاقستان صادر شده‌ است.

معاون دفترهماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از286 میلیون دلار محصول خرما به خارج از کشور صادرشده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: خرما در کنار دیگر محصولات کشاورزی و فرش دستباف به نوعی جزء شناسنامه کشور محسوب می‌شود.

ناصر قدسی تصریح کرد: کمک به تبلیغات بازاریابی، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات، پرداخت حقوق صادراتی کالا و خدمات با اولویت خدمات فنی و مهندسی و برقراری خطوط ریلی و دریایی، پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشانه‌های تجارتی ایرانی دربازار‌های هدف مهم‌ترین رویکرد اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران است.

 

عامل توسعه خوشه صنعتی خرما در استان فارس نیز با مثبت ارزیابی کردن حرکت جهادی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، گفت: ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان، افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی ارگانیک، توسعه بازار و احیای بازار‌های داخلی، بین‌المللی و ایجاد بازار‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

جواد مرادپور بیان داشت: فراهم آوردن بستر خود کفایی در محصول‌های مهم کشاورزی از جمله عوامل رسیدن به جایگاه صادرات، ارتقاء سطح دانش و بهبود افزایش و توانمندسازی جامعه صنایع غذایی با محوریت خرما است.

برچسب ها: خرما ، ایران ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار