قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از وجود ۳۹ بیمار پروانه‌ای در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 12 February 2019

دکتر خجسته حسینی‌نژاد در خصوص بیماران پروانه‌ای خوزستان اظهار کرد: در مجموع در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۳۹ نفر به بیماری EB مبتلا هستند که ۲۲ نفر از این تعداد زن و ۱۷ نفر دیگر مرد هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ویزیت این بیماران در مراکز دانشگاهی رایگان انجام می‌شود. همچنین خدمات دندانپزشکی این بیماران در بیمارستان امام خمینی‌(ره) ارائه می‌شود.

حسینی نژاد اظهار کرد: این بیماران به دلیل پوست نازکی که دارند، به نام بیماران پروانه‌ای شناخته شده‌اند. این بیماران اغلب با مشکلات پوستی و یا ارتوپدی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: داروهای این بیماران که نوعی پانسمان و کرم‌های خاص است از خانه EB تهران تهیه می‌شود.

وی گفت: بیماران پروانه‌ای که با مشکلات پوستی یا ارتوپدی که متعاقب این بیماری ایجاد می‌شود، به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند مورد حمایت قرار می گیرند.

حسینی‌نژاد در خصوص نوع دفترچه بیماران پروانه‌ای، بیان کرد: تاکنون دفترچه بیماران خاص به بیماران پروانه‌ای اختصاص داده نشده است اما قول داده شده که دفترچه این بیماران از نوع دفترچه بیماران خاص قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بیماریها ، درمان ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار