مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان گفت: در پژوهشی که نهاد کتابخانه‌ها در استان انجام داده مشخص شده که ۵۳ درصد جمعیت کتاب خوان‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 11 February 2019

سیده فرانک موسوی در حاشیه برپایی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی است که خوشبختانه در مرکز استان چنین اتفاقی افتاده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصتی را فراهم می‌کند تا ناشرانی که قادر به حضور در نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی کتاب نیستند با حضور در این نمایشگاه توانمندی و کتاب‌های خود را عرضه کنند.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان یادآور شد: همچنین کسانی که از کتاب و کتابخوانی غافل می‌شوند با کتاب آشتی می‌کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب رابطه مستقیمی با، آشتی دوباره مردم و یار مهربان، مطالعه و پدیده‌های اجتماعی دارد.

موسوی گفت: نمایشگاه کتاب ناشران و کتابخوان‌ها را با هم آشتی داده و فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا می‌دهد و مقیاسی برای دانش پژوهی است و سرانه مطالعه مردم را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: بین میزان مطالعه و پدیده‌های اجتماعی رابطه مستقیمی وجود دارد و این امر موجب رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: مطالعه کتاب سطح دانش و آگاهی مردم را در زمینه‌های مختلف ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به سهم ۵۳ درصدی زنان در جامعه کتابخوانان، سرانه مطالعه در خوزستان را بالا و مثبت ارزیابی کرد.

موسوی با اشاره به آمار اعلام شده فروش کتاب در دو روز اول نمایشگاه کتاب توسط معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که مردم به مطالعه اهمیت می‌دهند و سرانه مطالعه در استان بالا است.

وی گفت: در پژوهشی که نهاد کتابخانه‌ها در استان انجام داده مشخص شده که ۵۳ درصد جمعیت کتاب خوان‌ها استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار