فرمانده قرارگاه کربلا گفت: احداث پل ولایت اهواز یک اقدام بزرگ و همکاری بین بخشی در استان خوزستان بود.
کد خبر: ۷۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 10 February 2019

صبح امروز آیین افتتاحیه پروژه بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت در شرق اهواز و در قرارگاه کربلا برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ در این مراسم سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا ضمن اشاره به کاربردی بودن این پروژه، اظهار کرد: با افتتاح این پل و بهره‌برداری از این پروژه، کیلومترها از مسیر مردم کم شده و در وقت و سوخت صرفه جویی می‌شود که ارزش این پروژه را نشان می‌دهد.

وی افزود: جا دارد از همه دست اندرکاران این پروژه تشکر کنم و جالب است بگویم کسب مجوز عبور این جاده از میان پادگان گلف توسط سرلشگر باقری به دفتر مقام معظم رهبری نیز رفت و حتی به امضای ایشان رسید و این حاکی از حساسیت این پروژه بود.

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: چیزی حدود 630 هزار متر مکعب سنگ از کوه شکافته شد تا بتوانیم این مسیر را ایجاد کنیم و در این امر همه مسؤولان همکاری کردند که باید بگویم اگر همکاری و اتحاد مسؤولان باشد کارهای بزرگی می‌توان کرد.

وی ادامه داد: در این پروژه حدود 135 تن آهن به کار رفت، طول جاده آن 1200 متر و عرض آن با پیاده‌روها به 40 متر می‌رسد.

همچنین منصور کتانباف در این مراسم 

اظهار کرد: امیدواریم برای انجام وظایف و تکمیل پروژه‌هایی که از قبل و در این دوره شورا آغاز شده‌اند، بتوانیم تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به تکمیل سراهای محله، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگ‌سراهای اهواز گفت: هفته آینده مجموعه فرهنگی و ورزشی الغدیر افتتاح خواهد شد. همچنین به زودی فعالیت اجرایی توسعه 1000 هکتار کمربند فضای سبز آغاز می‌شود. 
 
شهردار اهواز گفت: قطعاً اهواز به عنوان یک کلانشهر نیاز به خدمات بیشتری دارد که در این راستا تفاهمی با سه نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی داشتیم و تقسیم کار انجام شد تا در مجلس و خارج از استان خوزستان مسائل مطرح شوند. در این جهت، وصول حق آلایندگی بر دوش آقای ساری گذاشته شد که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.
 
کتانباف بیان کرد: یکی از منابع پایدار درآمد شهرداری‌ها، منابعی است که قانون تعیین می‌کند. در زمینه حق آلایندگی قانون تعیین کرده است که یک درصد از تولید به این امر اختصاص یابد. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت نفت یک دستگاه آلاینده محسوب می‌شود که باید علاوه بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی و اختصاص سه درصد حاصل فروش نفت که قانون‌گذار مشخص کرده است، یک درصد حق آلایندگی را نیز پرداخت کند. با توجه به طرح توسعه و نگهداشت فضای سبز در شهر اهواز، اکنون زمان مناسبی برای وصول آن است تا در این زمینه هزینه شود.
 
وی عنوان کرد: یکی از کارهایی نیز که به آقای الباجی سپرده شد، در خصوص زیرسازی آسفالت مناطق کم‌برخوردار در شهر اهواز بود که این موضوع فردا با آقای جهانگیری و آقای رحمانی فضلی مطرح خواهد شد تا حداقل زیرسازی آسفالت این مناطق کم‌برخوردار فراهم شود.
 
وی افزود: در خصوص پروژه مترو اهواز نیز جلسه‌ای با آقایان نوبخت و رحمانی فضلی داشتیم و در جلسه‌ای، بسته پیشنهادی مترو را به رئیس جمهور تقدیم کردیم. امیدواریم این کارها پیش بروند و به شرایط مطلوب برسیم.
 
شهردار اهواز با اشاره به اجرای پروژه بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت، گفت: در سال ۹۰ قرارداد این پروژه منعقد شد و عملیات اجرایی آن نیز از همان سال آغاز شد که امسال به بهره‌برداری رسید اما در فضای مجازی خبرهایی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه این پروژه ۱۵ سال زمان برده است. انتشار این اخبار موجب ناامیدی می‌شود. کسانی که این اخبار را در فضای مجازی منتشر می‌کنند منافعی دارند و پیشرفت شهر برای آنها مضراتی در پی دارد. باید فکری در مورد فضای مجازی شود.
 
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران حافظ دستاوردهای انقلاب است، گفت: همان طور که سپاه به ما کمک کرد، انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند. از روزی که این پروژه به صورت آزمایشی در حال بهره‌برداری است، شرکت نفت راه را بسته است که آقای استاندار نیز در حال تلاش است تا این مسیر باز شود.
 

کتانباف گفت: اکنون بخشی از بلوار ساحلی به طول ۱۴ کیلومتر در حال ساخت است که بخشی از آن به پادگان ارتش ارتباط دارد و انتظار می‌رود ارتش نیز مانند سپاه همکاری کند. این پروژه سال گذشته کلنگ‌زنی شد و اکنون حدود ۷ کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری است و اگر مجموعه ارتش نیز همکاری کند بیش از ۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای این پروژه جهت پدافند غیرعامل تاثیرگذار است و بخش عظیمی از بار ترافیکی بلوار پاسداران و خروجی و ورودی آن را به بلوار ساحلی هدایت می‌کند. 

غلام‌رضا شریعتی نیز در حاشیه مراسم افتتاح «بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت»، با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که تمام تلاش دشمن این بود که این روزها فرانرسد و از چندین ماه قبل وعده دادند که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن نگیریم.

وی افزود: اما زمانی که دست خدا حامی ما است سبب می‌شود برای مسیر پیشرفت برنامه‌ریزی کرده و با وجود تمام مشکلات چهلمین سالگرد را نیز جشن بگیریم.

استاندار خوزستان بابیان اینکه ترامپ روی خود را از ما گرفت اما خداوند آغوش خود را برای ما باز کرد، گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های دشمن برای جشن نگرفتن چهل‌سالگی انقلاب بر اساس خشک‌سالی بود که کشور را فراگرفته بود اما بارش باران، رحمت را بر ما ارزانی کرد تا ما بتوانیم امنیت غذایی را نیز فراهم کنیم.

شریعتی افزود: ما نیز از طریق خدمتگزاری بیشتر و بهتر به مردم باید پاسخگویی الطاف الهی باشیم؛ مردم کشور 40 سال هزینه‌های استقلال‌طلبی را می‌دهند که این امر موجب شد همه کشورهای استکباری علیه کشور بسیج شوند و هشت سال جنگ را تحمیل کنند و انواع تحریم‌ها و مشکلات را انجام دادند.

 وی با تأکید بر اینکه گرفتن زمام امور به دست خودمان دستاورد کمی نیست، عنوان کرد: 40 سال دست دنیا از منابع کشوری که بیشترین ذخایر نفت و گاز را دارد قطع‌شده است؛ این گفته‌ها به معنای این نیست که کوتاهی نکردیم ما کوتاهی را می‌پذیریم و باید اصلاح شود.

شریعتی با اشاره به پروژه افتتاح بلوار شهیدان خادم سیدالشهدا و پل ولایت گفت: این پروژه جهت تسهیل امور مردم و رفع محرومیت مردم منطقه است و سبب افزایش و خلق ثروت در این مناطق می‌شود؛ بهره‌برداری از این پروژه گره ترافیکی را حل و به توازن منطقه کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه سالهاست فقط یک درصد عوارض آلایندگی توسط مناطق نفت خیر جنوب به شهرداری پرداخت می‌شد، عنوان کرد: در سال 93 حدود 800 میلیارد تومان از جرائم سهم شهرداری اهواز بود اما مغفول مانده بود، اکنون مراحل اداری و حقوقی این کار انجام‌شده است.

شریعتی افزود: حق آلایندگی سال 94 نیز در حال محاسبه است که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درآمد شهری در اهواز افزایش پیداکرده و برای عمران و زیرساخت شهری هزینه شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که در خصوص اجرای این پروژه انجام‌شده است، گفت: هماهنگی این پروژه از اجرای آن زمان بیشتری برد تا اینکه موفق شدیم مرکز پایگاه نیروی زمینی نیروهای مسلح را قانع کنیم این پروژه از کنار یا وسط پادگان عبور کند.

در ادامه عبدالزهرا سنواتی با  تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در طول 40 سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داده و لازم است کسانی که این واقعیات را لمس کرده‌اند، آنها را نسل به نسل منتقل کنند. 

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کشور انجام شده است، افزود: در ابتدای انقلاب، جنگ ظالمانه‌ای بر ما تحمیل شد اما از پا ننشستیم. اطراف نقشه ایران را تصور کنید. در جای جای این نقشه در اطراف کشور، پایگاه امریکایی یا بحران جنگ قرار دارد اما به برکت حکومت ولایت فقیه، ایران ما با ثبات‌ترین نقطه منطقه و جهان است.
 
سنواتی گفت: امروز پیشرفت‌های بزرگی در نظام اسلامی رقم خورده است و دشمن علیرغم پیشرفت‌های انجام شده، تلاش بر سیاه‌نمایی دارد تا مردم  از انقلاب و نظام دلسرد شوند اما این دشمنان کور خوانده‌اند. 
 
رئیس شورای شهر اهواز گفت: امروز ایران ما از جهان اسلام و تشیع در سوریه، یمن، عراق و هر جا که مظلوم است با افتخار حمایت می‌کند. امروز فضا به برکت دانشمندان فتح شده است و سرعت رشد علم ایران ۱۱ برابر میانگین سرعت علم در جهان است.
 
سنواتی بیان کرد: رسالت همه ما است که این واقعیات را از نسل‌های انقلابی به بعد منتقل کنیم. همچنین باید تلاش شود در اهواز پروژه‌های بزرگ افتتاح یا کلنگ‌زنی شوند. 
 

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: از دیگر پروژه‌ها و چاله و چوله‌های شهر اهواز نیز نباید غافل شویم. امروز شهر اهواز نیاز به خدمت بیشتری دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار