سرمربی تیم فولاد خوزستان پیش از دیدار تیمش با پرسپولیس گفت همچنان به تیم سرخ پایتخت علاقه‌مند است اما حالا عشق دیگری هم به نام فولاد دارد.
کد خبر: ۷۱۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 09 February 2019

افشین قطبی سرمربی تیم فولاد خوزستان در نشست خبری قبل از بازی با پرسپولیس گفت: اولین تجربه مربی‌گری‌ام در ایران با باشگاه پرسپولیس بود و این تیم با تمام هوادارانش جایگاه عزیزی در قلبم دارد. لحظات خوبی را با پرسپولیس تجربه کرده‌ام و همان طور که یک پدر می‌تواند عاشق دو فرزندش باشد، من هم عاشق فولاد و پرسپولیسم.

سرمربی فولاد همچنین درباره بازی فردا گفت: بازی بسیار مهمی برای هر دو باشگاه در پیش است و من خوشحالم که برای اولین بار مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم. روز سختی برای من خواهد بود چرا که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روی نیمکت تیمی در مقابل پرسپولیس مربی‌گری کنم اما باید وظیفه‌ام را انجام دهم‌. از هواداران پرسپولیس هم می‌خواهم مرا ببخشند. آرزو می‌کنم بازی زیبایی باشد. فولاد خیلی پیشرفت کرده و دوست داریم فاصله خودمان را با رقبا کمتر کنیم. بازیکنانم در بازی فردا انگیزه زیادی برای پیروزی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که این هفته یک بازی بسیار مهم برابر پرسپولیس دارید و آیا شیوه بازی همان چیزی است که در گذشته در تیم پرسپولیس به اجرا می‌گذاشتید؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم در دو بازی گذشته‌ای که همراه با فولاد انجام داده‌ایم، دو بازی بسیار سخت خارج از خانه بوده‌اند که شرایط متفاوتی داشتند. احساس می‌کنم هر روز تیم‌مان در حال پیشرفت است و بازیکنان مان وظایف خود را درک می‌کنند و بازی با پرسپولیس نیز خصوصیات خود را خواهد داشت و فکر می‌کنم تمام ایران نیز می‌دانند که پرسپولیس اکنون بیشترین امتیازات را در جدول دارد و بهترین تیم ایران است و حتی نزدیک بود که بهترین تیم آسیا هم شود. به هر حال فولاد در آینده به کار نیاز دارد تا بتواند به جایگاه لازم برسد. به همین دلیل باید با خصوصیات متفاوت بازی کنیم تا امتیاز بگیریم.

قطبی افزود: به هر پستی که در پرسپولیس نگاه کنیم می‌بینیم که این تیم بهترین بازیکنان را دارد و اگر می‌خواهیم شانس پیروزی داشته باشیم، باید مانند یک تیم از اول تا آخر بازی کنیم. و هر بازی که در ادامه داریم، واقعاً برای ما زندگی و مرگ هستند و باید با انگیزه تلاش کنیم تا نتایج را کسب کنیم.

وی در ادامه درباره انتظارش از حمایت هوادران فولاد گفت: آنچه برای برای من مهم است و باشگاه فولاد مهم است برخورد و فرهنگ تماشاگران در استادیوم است. آنچه که من واقعاً از نزدیک دیدم مهمان نوازی و خونگرامی مردم اهواز است و دوست دارم هر هواداری که از پرسپولیس به ورزشگاه می‌آید، با خونگرمی، اخلاق و رفتارمان، الگوهای خوبی برای استادیوم‌های ایران بسازیم. دومین موردی که برای من اهمیت دارد، تشویق بازیکنان مان از ابتدا تا پایان مسابقه است و بودن یک هوادار به نتایج بستگی ندارد و به عشق هوادار به باشگاه بستگی دارد و خیلی دوست دارم در تمام بازی‌هایمان این را از هواداران فولاد ببینم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سوال که ارزیابی تان از بازیکنان جوان فولاد چیست و چقدر از مهاجم کامرونی جذب شده احساس رضایت دارید؟ عنوان کرد: من فکر می‌کنم تمام بازیکنان ایران استعدادهای زیادی برای فوتبال دراند و هر پسری وقتی به دنیا می‌آید، اولین کاری که دوست دارد انجام دهد، بازی فوتبال است. استعدادهای زیادی در این رشته است و آنچه بازیکنان ما کم دارند، از نظر تاکتیکی و فنی است و خیلی از بازیکنان ما ترکیبی بازی نمی‌کنند و به صورت انفرادی تلاش می‌کنند و گاهی اوقات نیز احساسات مان اجازه نمی‌دهد آن نظم و تمرکز لازم را نگه داریم. من فکر می‌کنم خیلی از جوانان فولاد می‌توانند در سطح بالایی بازی کنند ولی هنوز نیاز به آموزش و تقویت تاکتیکی دارند. همچنین از نظر جسمی و تمرکزی نیز می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: در مورد بازیکن کامرونی نیز باید بگویم من او را زمانی که در لیگ چین بازی می‌کرد و تیم من نیز در همان لیگ بود، مشاهده کردم. او ورزشکار بسیار خوبی است و از نظر قدرت، سرعت و تلاش، فوتبالیست خوب و چپ پا است و می‌تواند هم فوتبال ترکیبی بازی کند و هم می‌تواند در خیلی از رقابت‌های فیزیکی برنده باشد. البته او بازیکن جوانی است و احتیاج به تجربه دارد و خیلی خوشحالم که توانستیم او را به باشگاه فولاد بیاوریم و مطمئنم به فولاد بسیار کمک می‌کند و چهره خوبی در لیگ برتر ایران خواهد داشت.

قطبی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان مورد نظر شما برای نیم فصل دوم جذب شدند؟ خاطرنشان شد: آرزوهای اشخاص نسبت به واقعیت‌ها بسیار متفاوت است و حتی مورینیو در این مورد صحبت می‌کرد که نتوانست بازیکنان مورد نیازش را در منچستر یونایتد جذب کند. به هر حال جذب یک بازیکن به بودجه‌باشگاه، خواست بازیکن و چیزهای متفاوتی بر می‌گردد. در نیم فصل مخصوصاً بازیکنانی که در ایران به خوبی بازی می‌کنند جذب کردن آنها خیلی سخت است و لیستی که از بازیکنان ایرانی به باشگاه ارائه دادیم یا باشگاه‌هایشان اجازه ترک تیم را به آنها ندادند یا قیمت‌هایشان خیلی بالا بود پ. بالاخره توانستیم در آخرین لحظات بازیکنی را به تیم اضافه کنیم.

وی در خصوص اینکه گویا بازیکنان ژاپنی مدنظر شما برای پیوستن به فولاد هستند نیز گفت: من خیلی دوست داشتم که دو بازیکنی که مدنظرمان بودند، جذب کنیم که البته یکی از آنها به خاطر قوانین لیگ ایران نتوانست به اینجا بیاید. به نظر من باید کمی در مورد این قوانین صحبت و فکر کنیم زیرا قوانینی وجود دارد که یک بازیکن آسیایی آفریقای اگر در لیگ برتر یا دوم اروپا بازی نکرده باشد یا در دو سال اخیر در تیم ملی کشورش بازی نکرده باشد، نمی‌تواند در لیگ ایران بازی کند و وقتی به این قانون نگاه می‌کنم تعجب می‌کنم زیرا سطح لیگ ژاپن بسیار بالا است و حتی می‌توانیم آن را با ده تیم اروپایی مقایسه کنیم.

به نظر من لیگ چین نیز لیگ مناسبی است و حتی بازیکنان آفریقایی در آنجا بازی می‌کنند. فکر می‌کنم در آینده باید فکر کنیم اگر بازیکنی در پنج لیگ متفاوت آسیایی بازی کرده است شاید این کیفیت را داشته باشد که به لیگ برتر ایران بیاید و این کمک می‌کنند که این بازیکنان به بالا رفتن سطح لیگ برتر ایران کمک کنند. همچنین این مهم باعث می‌شود که بازیکنان ایرانی برای حضور در کشورهای دیگر شرایط لازم را پیدا کنند. ژاپنی‌ها که در تیم‌های ملی شأن بازی می‌کنند بیشترشان به لیگ‌های اروپایی می‌روند. حتی آوردن بازیکن ژاپنی که نتوانسته در تیم ملی کشورش بازی کند، سخت می‌شود.

سرمربی تیم فولاد درباره که در بدو ورود به فولاد گفته بود ما می‌توانیم به قهرمانی هم برسیم، عنوان کرد: بازی فردا خیلی مهم است ما چهارده بازی داریم و از نظر امتیازی خیلی عقب هستیم واگر می‌خواهیم به قهرمانی برسیم باید فردا پرسپولیس را شکست دهیم.

قطبی در پاسخ به این سوال که شما در بدو حضور در فولاد عنوان کرده بودید که بازی در فولاد به ارائه بازی‌های بهتر کمک خواهد کرد اما این ورزشگاه همچنان نمی‌تواند میزبان بازی‌های خانگی فولاد باشد، گفت: یکی از دلایلی که به فولاد آمدم، بازی کردن و مربیگری در استادیوم فولاد آره نا است و خیلی غمگین هستم که ساخت یک ورزشگاه ده سال طول کشیده است و هنوز نتوانسته‌ایم پارکینگ‌های آن را آماده کنیم و این نشان می‌دهد همانطور که من ۱۰ سال پیش در فوتبال ایران تجربه کردم، ما می‌خواهیم خیلی چیزها را انجام دهیم ولی در کار اجرایی ضعیف هستیم، در حالی که می‌توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. به هر حال درست کردن یک پارکینگ بسیار آسان است و احساس می‌کنم همه باید کمک کنیم تا این مهم انجام شود زیرا می‌تواند افتخار بزرگی برای خوزستان و فولاد باشد. بازی کردن در این استادیوم مقابل هواداران می‌تواند به ما کمک کند و من تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر در این استادیوم بازی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال آیا دوست داشتید در سومین حضور روی نیمکت فولاد به بازی با تیم سابقتان برسید، گفت: اگر بازی اول یا آخرین بازی مان را مقابل پرسپولیس بازی می‌کردیم، همیشه برای من سخت است.

وی در پایان درباره مصدومان و محرومان تیمش عنوان کرد: فکر می‌کنم همه این موضوع را بدانند و اجازه دهید من دیگر در این خصوص صحبت نکنم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار