امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: خواسته مردم جبران خسارات اتفاق افتاده است؛ خوشبختانه خسارات جانی نداشتیم اما خانه‌های مردم تخریب شده است و مخصوصا زمین‌های زراعی مردم به زیر آب رفته است.
کد خبر: ۷۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 08 February 2019

 آیت‌الله محسن حیدری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به سیلاب‌های اخیر استان خوزستان، اظهار کرد: سیلابی که در بعضی شهرستان‌ها و روستاهای اهواز و شعیبیه شوشتر ایجاد شد، با همت مسؤولین و با همکاری خوب مردم، مخصوصا در شهر رفیع، با ورود جوانان و عشایر، سیل‌بندها بسته شد؛ البته مسؤولین نیز کم و بیش کمک کردند. 

به گزارش"تابناک" وی افزود: خواسته‌های مردم سیل‌زده 2 چیز است، یکی بحث لایروبی رودخانه‌های کرخه، کارون و دز  که مانع تکرار این حوادث در آینده شود، اگر مسوولین مربوطه و سازمان آب‌وبرق خوزستان به وظیفه خودشان عمل کرده بودند و لایروبی رودخانه‌ها را انجام می‌دادند قطعاً این سیل هیچ خسارتی را به بار نمی‌آورد اما در نتیجه کوتاهی این سازمان، این فاجعه به وجود آمد و لذا ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم که به وظیفه خودتان عمل کنید و گرنه باید در قبال مردم پاسخگو باشید.

امام جمعه موقت اهواز گفت: از مسؤولین کشوری می‌خواهیم که بر این دستگاه‌ها فشار بیاورند که به وظیفه قانونی خود عمل کنند؛ دومین خواسته مردم جبران خسارات اتفاق افتاده است؛ خوشبختانه خسارات جانی نداشتیم اما خانه‌های مردم تخریب شده است و مخصوصا زمین‌های زراعی مردم به زیر آب رفته است.

وی ادامه داد: دولت باید خسارت مردم را تضمین کند، گناه مردم چیست که بر اثر سهل‌انگاری بعضی از مسؤولین دولتی زراعتشان زیر آب رفت؟ و حتی این جبران خسارات نباید به بیمه محول شده و باید پرداخت شود، سال 95 با سیلی که در مازندران رخ داد در بازه زمانی 10روزه و با تصویب دولت، کل خسارات پرداخت شد ولی در خوزستان چرا این اتفاق نیفتاد؟ در همان سال 95 در شعیبیه سیل رخ داد اما تا به امروز خساراتشان پرداخت نشده است که از دولت محترم می‌خواهیم نسبت به کشاورزان خوزستانی بی‌مهری نداشته باشند.

حیدری در بخش دیگری از خطبه با اشاره به تعبیرات مختلف امام(ره) از یوم‌الله 22بهمن، عنوان کرد: این روز،  روز برکات و نعمت‌های الهی و روز نتیجه اعتصام به حبل الهی است؛ وقتی که اعجاز الهی، حضور مردم در صحنه و استمرار ولایت‌فقیه باشد یقین بدانید که هیچ قدرت داخلی، خارجی و استکباری نمی‌تواند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرد.

وی افزود: یوم‌الله 22بهمن خود نعمت بزرگ الهی است و ما باید آن را گرامی بداریم و آن روزها را یادآوری کنیم، چرا که یادآوری نعمت‌های الهی زمینه‌ساز  صبر و مقاومت بیشتر مومنان و شکرگزاری نعمت‌های بزرگ است؛ بنابراین حضور مردم در صحنه تظاهرات روز 22بهمن یقینا روز تجدید بیعت امت با آرمان‌های امام و شهیدان و با مقام معظم رهبری است؛ این حضور مایه بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و به خصوص آمریکا، اسرائیل و غربی‌ها است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: قدرت‌های ارتجاعی منطقه و وهابیت در مقابل نظام جمهوری اسلامی شکست‌های زیادی دیدند مشاهده اقتدار و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در منطقه و جهان برای آنان قابل تحمل نیست؛ به همین جهت خناسانه وارد میدان شده، توطئه‌چینی کرده و تحریم اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کنند تا بر مردم ما فشار وارد شود؛ اغتشاشات خیابانی و چه بسا تهدیدات نظامی همه این‌ها توطئه‌هایی است که دشمنان در طول این چهل سال انجام دادند و ادامه نیز خواهند داد؛ مهم‌ترین باطل السحر برای این اقدامات، حضور مردم در صحنه و به‌ویژه در بیست‌ودوم بهمن‌ماه است.

وی بیان کرد: اهمیت حضور مردم از این جهت است که امسال آمریکا وارد میدان شده است و با بیانیه 12بندی به نوعی دندان‌های طمع خودشان را نشان دادند به این گمان که با این دخالت‌های احمقانه بتوانند اراده ملت ایران را بشکنند اما کور خوانده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اخیرا کشورهای اروپایی نقشه جدیدی برای تطمیع دولت‌مردان مطرح کردند و وعده‌های پوشالی "ابزاری برای حمایت از تبادلات تجاری" را به جای" کانال ویژه ارتباطات مالی" عنوان کردند و بخشی از آن این بود که ایران با سهولت کالاهای خود را به غیر از نفت به اروپا صادر کند، اما در قبال این حرکت، پولی به ایران پرداخت نکرده و تنها دارو و غذا را در اختیارمان قرار می‌دهند این وعده بعد از خروج آمریکا از برجام 9ماه طول کشید، همه این‌ها فریب و تحمیل دیگری است، همانگونه که برجام را تحمیل کردند.

حیدری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، ما بی‌وفایی شما را در برجام دیده‌ایم، حالا می‌خواهید کلاه دیگری سر ما بگذارید؟؛ حتی اگر تعدادی از دولتمردان به این وعده‌ها دل خوش کنند، اروپا باید بداند که ملت ایران زیر بار این تحمیل‌ها، ذلت‌پذیری‌ها و فریب‌ها نمی‌رود و تا آخر پای انقلاب ایستاده است.

وی افزود: روز 22بهمن، روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سقوط نظام 2500ساله شاهنشاهی در سال 1357است؛ چهل سال از آن روز می‌گذرد و ما در دهه فجر امسال، چهل سالگی انقلاب را پشت سر گذاشته و از روز بیست‌ودوم بهمن، وارد پنجمین دهه انقلاب خواهیم شد و در واقع چهل‌سالگی نشانه جوانی، پویایی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است؛ تا به حال ملت ایران توانسته است قله‌های بسیاری را فتح کند و انشالله در دهه پنجم و دهه‌های دیگر، قله‌های دیگری به برکت حضرت ولیعصر(عج) فتح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار