رییس شورای سیاست‌گذاری استارتاپ "کارآفرینی اجتماعی" تاکید کرد:
رییس شورای سیاست‌گذاری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: فعالیت در زمینه مسایل اجتماعی موجب می‌شود دانشگاه‌ها بتوانند نیروهایی تربیت کنند که تک بعدی نباشند.
کد خبر: ۷۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 07 February 2019

عبدالرحیم هوشمند در نشست خبری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی که روز، چهارشنبه (17 بهمن‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: در دهه فجر نهضت ما تبدیل به یک نظام شد و توانست استبداد طولانی مدتی را که در کشور برقرار شده بود، برهم بزند و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی ایجاد کند.

وی افزود: به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم که توانستند این رویداد بزرگ را به سرانجام برسانند و این نهضت بزرگ را به نظام جمهوری اسلامی تبدیل کنند. ما وظیفه داریم حماسه‌هایی که در طول چهار دهه گذشته رخ داده را گرامی بداریم و اهمیت کاری که انجام شده است را به نسل‌های آینده نشان دهیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی گفت: دانشگاه‌ محل کار در حوزه موضوعات آموزشی و پژوهشی است و عمدتا این دو وظیفه برای دانشگاه‌ها شناخته شده است. کارهای آموزشی برای دانشجویان و کارهای پژوهشی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان انجام می‌شوند. این دو وظیفه مهم‌ترین وظایف دانشگاه هستند اما در کنار آن‌ها وظایف دیگری نیز برعهده دانشگاه هست و آن مسئولیتی است که دانشگاه در حوزه مسایل اجتماعی برعهده دارد.

هوشمند تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی یکی از وظایفی است که دانشگاه‌ها باید برعهده داشته باشند و بتوانند نیروهایی تربیت کنند که تک بعدی نباشند. غفلت ایجاد شده در بحث موضوعات اجتماعی موجب می‌شود آسیب‌هایی برای دانشجو، فارغ‌التحصیلان و جامعه بوجود بیاید و موجب اشکالات و معضلاتی در جامعه می‌شود که برای رشد و توسعه جامعه خلل ایجاد می‌کند. توجه به موضوعات اجتماعی در دانشگاه و آشنایی دانشجویان با مسایل اجتماعی و فرهنگی برای آمادگی آن‌ها برای ورود به جامعه و کارآفرینی و مسئولیت‌پذیری در جامعه لازم است. باید این توانایی در دانشجویان بوجود بیاید تا توانمندی جامعه افزایش پیدا کند، در غیر این صورت رشد و توسعه جامعه کُند می‌شود.

وی گفت: لازم است فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه انجام شود تا با ایجاد آمادگی لازم در دانشجویان بتوانیم نیروهای توانمند را به جامعه تحویل دهیم. در همین راستا با توجه به مشکلات موجود در سطح جامعه و معضلات اجتماعی، سازمان اجتماعی کشور از وزارت علوم خواسته است رویدادهای استارتاپی با زمینه کارآفرینی اجتماعی راه‌اندازی کند که بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم سه دانشگاه فردوسی مشهد، اصفهان و شهید چمران اهواز را در سه منطقه کشور مسئول برگزاری این استارتاپ‌های کارآفرینی اجتماعی کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: هر کدام از دانشگاه‌ها حیطه جغرافیایی اطراف خود را برعهده دارند. دانشگاه شهید چمران اهواز نیز برگزاری این رویداد برای استان‌های، هرمزگان، بوشهر، ایلام، کرمان، فارس، کردستان و کرمانشاه را بر عهده دارد. وزارت علوم یک شورای سیاست‌گذاری برای آن‌‌ها تعریف کرده است که این شورا در استان‌ها متشکل از معاون فرهنگی دانشگاه مجری، مدیر دفتر ارتباط با صنعت، نماینده پارک علم و فناوری استان، نماینده اداره‌کل اجتماعی فرهنگی استانداری، نماینده اداره‌کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و دبیر رویداد است.

هوشمند درخصوص محورهای رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی گفت: افزایش مسئولیت‌های اجتماعی، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهبود عملکرد آموزش به کودکان کار، ارتقای فرهنگ مطالعه در خانواده‌های کم‌درآمد، کاهش پدیده مهاجرت، ارتقا فرهنگ شهروندی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی، افزایش پایداری خانواده، کاهش بزهکاری و کاهش تکدی‌گری، محورهای این رویداد هستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها محل نیروهای نخبه کشور هستند. این افراد می‌توانند برای مشکلات جامعه ارایه طریق داشته باشند. با توجه به مشکلات اجتماعی که در سطح جامعه ایجاد شده است، از دانشجویان می‌خواهیم که دراین زمینه ایده بدهند و امیدواریم این ایده را بتوانیم به فعالیت و کسب و کار تبدیل کنیم. مجموعه دانشگاهیان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کارکنان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی در خصوص برگزاری استارتاپ‌های مختلف در سطح دانشگاه، گفت: استارتاپ‌هایی که تاکنون برگزار شده‌اند عمدتا در بخش صنعت بوده است که برگزاری این رویدادها کمک کرده است که دانشجویان خلاق و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار جدید، شناسایی شده و زمینه‌هایی برای فعالیت آن‌ها بودجود بیاید.

نخستین رویداد استارتاپی تخصصی کارآفرینی اجتماعی 28 تا 30 فروردین‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت رویداد به نشانی http://sostartup.irمراجعه کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: استارتاپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار