استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی و شاخص‌های آن گفت: در کشورهای توسعه یافته در مناطق مشابه خوزستان، کارهای عدیده صنعتی و توسعه‌ای انجام شده است اما کمترین خلل به محیط زیست وارد شده است. ما یا از کار جلوگیری می‌کنیم یا در صورتی کار می‌شود که کل محیط زیست آن منطقه را از بین برده‌ایم.
کد خبر: ۷۱۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 06 February 2019

غلامرضا شریعتی در سمینار تجلیل از تلاشگران حوزه محیط سبز در واحدهای صنعتی، خدماتی سبز منتخب کشور در سال 96 که روز گذشته (16 بهمن‌ماه) در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی امیدواریم با کارآمدی، پختگی و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته جهت توسعه پایدار و همه‌جانبه اقدام کنیم و منشاء رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: این دولت مفتخر است که یکی از اهداف اولیه خود را جهت حفظ محیط زیست و برای ارتقای شاخص‌های زیست محیطی عنوان و در این جهت اقدام کرده و گام برداشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: دو نمونه بارز این اقدامات، احیای دریاچه ارومیه و تأمین حق‌آبه تالاب‌ها مخصوصا تالاب‌های خوزستان و تلاش در این زمینه بوده است.

شریعتی بیان کرد: همچنین اقدامات اساسی جهت مهار کانون‌های ریزگرد خوزستان انجام شده است که این امر نشان‌دهنده این است که دولت جهت حفظ محیط زیست و توسعه آن به صورت عملی اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته با مشکلات جدی آورد رودخانه‌ها مواجه بودیم اما حق‌آبه تالاب‌ها در حد توان تامین شد که همه این اقدامات نشانه تعهد دولت جهت حفظ محیط زیست است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: صنعت و کشاورزی ایجاد می‌کنیم و اشتغالی برای زندگی فراهم می‌شود اما اگر بنا است که همه این اقدامات به نحوی عمل کنند که موجب وقوع ریزگرد یا مسائل زیست محیطی شود و سلامت مردم را به خطر بیاندازد، همه درآمدهایی که برای زندگی بهتر به دست آمده‌اند، جهت بازگرداندن سلامت هزینه می‌شود. این کارها موجب رفاه نمی‌شود.

شریعتی بیان کرد: باید در مسیری گام برداریم که اگر توسعه‌ یا صنعتی ایجاد شود با حفظ شرایط زیست‌محیطی و سلامتی باشد تا خلق ثروت موجب رفاه و توسعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بحث‌های زیست محیطی نباید مانع توسعه و موجب توقف روند رشد توسعه باشد، گفت: صدور مجوزها جهت کارهای صنعتی و کشاورزی باید تسهیل شود اما بر رعایت چارچوب‌های زیست‌محیطی نظارت شود و اگر از این کار تخطی شود، از ادامه کار جلوگیری شود.

شریعتی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی و شاخص‌های آن بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته در مناطق مشابه خوزستان، کارهای عدیده صنعتی و توسعه‌ای انجام شده است اما هیچ یا کمترین خلل به محیط زیست وارد شده است. ما یا از کار جلوگیری می‌کنیم یا در صورتی کار می‌شود که کل محیط زیست آن منطقه را از بین برده‌ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر به نحوی در مسائل زیست‌محیطی موفق نشده‌ایم و طبق گفته آقای کلانتری دستاوردی نداشته‌ایم، به علت سخت‌گیری در صدور مجوز بوده است اما زمانی که مجوز صادر کرده‌ایم، نظارتی بر روند اجرای کار نداشته‌ایم یا مقررات و قوانین که به ما قدرت می‌دهد حین نظارت بتوانیم صنایع یا سرمایه‌گذاری را به تمکین وادار کنیم، نبوده است.

وی گفت: با رویکرد جدید آقای کلانتری و پیگیری ریشه‌ای مسائل و با حمایت‌های دولت امیدواریم شرایط به نحوی باشد که توسعه‌ای با حفظ محیط زیست و صنعت سبز را داشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه در کنار پتانسیل‌های خوزستان جهت پیشرفت و توسعه بر حفظ محیط زیست خوزستان تاکید می‌کنیم، اظهار کرد: خوزستان بیش از هر استان دیگری قربانی مسائل زیست محیطی شده و دستکاری‌های بشر در محیط زیست خوزستان بیش از سایر استان‌های کشور است.

استاندار خوزستان بیان کرد: شرط حفظ محیط زیست، داشتن یک زندگی سنتی نیست. همچنین شرط بودن صنعت نیز اختلال در نظام زیست محیطی نیست. سال‌ها است که این دو مقوله در کنار هم بوده‌اند و باید متناسب با این تکنولوژی‌ها کار شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار