مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که ظرفیت ۲ حوضه کرخه و دز در حال تکمیل است گفت: اگر بخواهیم سیلاب را در شرایط فعلی مدیریت کنیم باید با برنامه آب را رهاسازی کنیم و راهی جز این وجود ندارد.
کد خبر: ۷۱۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 05 February 2019

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در نشست بررسی، هماهنگی و ایجاد تمهیدات در حوضه‌های آبریز کرخه و دز و افزایش دبی رودخانه‌ها اظهار کرد: ظرفیت 2 حوضه کرخه و دز در حال تکمیل است و اگر بخواهیم سیلاب را در شرایط فعلی مدیریت کنیم باید با برنامه آب را رهاسازی کنیم و راهی جز این وجود ندارد.

وی افزود:طبق پیش بینی‌ها 24 بهمن تا سوم اسفند بارشهای شدیدی در پیش رو داریم لذا اطلاعیه و اخطاریه آن برای 2 حوضه دز و کرخه صادر شده و وضعیت آماده باش نیز همچنان به قوت خود باقی است.

حاجی زاده تاکید کرد:سد دز نیز دارای 30 درصد رسوب است برای همین به تنهایی نمی‌تواند این میزان سیلاب را نگه دارد.

وی با بیان اینکه دهیارها موظفند سیل بندها را چک کنند گفت: فرمانداران و دهیارها باید از پهنه‌های خطر بازدیدهای مستمری داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به عوامل مختلف دخیل در ایجاد سیلاب ادامه داد: رودخانه‌های خوزستان بیش از ۵۰ دهه لایروبی نشده‌اند و در این برهه نیز لایروبی رودخانه ها از عهده سازمان آب و برق به تنهایی برنمی‌آید.

وی با بیان این که شرح وظایف دستگاه‌ها، در کارگروه‌ها مشخص شده است و رئیس هر کارگروه باید پیگیر مسایل آن کارگروه باشد افزود: در راس کارگروه سیلاب در کشور وزیر نیرو قرار دارد و در مواقعی مانند سیلاب به سازمان مدیریت بحران و شورای عالی مدیریت بحران کشور پاسخ گو باشد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در استان نیز مدیرعامل سازمان آب و برق رئیس کارگروه مقابله با سیلاب است که ضرورت دارد در مقابل مسایل مربوط به سیلاب پاسخگو باشد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار