سرپرست فرمانداری هویزه:
سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به افزایش آب سد کرخه در صورت وقوع بارندگی در هفته آینده و احتمال سیلاب جدید گفت: مناطقی که آسیب‌پذیری بالایی دارند ارزیابی می‌شوند و جهت تقویت و مستحکم کردن سیل‌بندها اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 05 February 2019

قاسم موسوی با اشاره به پیش‌بینی بارندگی از 24 بهمن‌ماه به بعد، اظهار کرد: با توجه به این پیش‌بینی و افزایش آب سد کرخه، امروز هیاتی جهت بازدید از روستاها و شهر رفیع در مسیر رودخانه نیسان اعزام شده‌اند تا مناطقی که آسیب‌پذیری بالایی دارند ارزیابی شوند و جهت تقویت و مستحکم کردن سیل‌بندها اقدام شود.

وی بیان کرد: مقرر شده است که قبل از وقوع سیلاب جدید، ماشین‌آلات و تجهیزات در مناطق آسیب‌پذیر دپو شوند و کار تقویت سیل‌بندها را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: آب و برق خوزستان متولی رودخانه‌ها است. این سازمان باید در سه چهار سال اخیر نسبت به لایروبی انهار از بستان به سمت هورالعظیم و از رودخانه نیسان به هورالعظیم اقدام می‌کرد اما متاسفانه این کار انجام نشده است و رودخانه بعد از رفیع باریک شده است؛ این باریکی رودخانه، حجم آب را در رفیع بیشتر می‌کند و نگرانی ما از بابت وقوع سیلاب بیشتر می‌شود.

موسوی با بیان اینکه لایروبی انهار و رودخانه‌ها باید در اولویت سازمان آب و برق قرار بگیرد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکل به صورت اساسی حل شود، باید انهار منتهی به هورالعظیم لایروبی شوند.

وی بیان کرد: اگر لایروبی انهار منتهی به هورالعظیم انجام می‌شد، سیلاب در رفیع به این شکل رخ نمی‌داد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هویزه ، بارندگی ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار