هشدار پلیس فتا به بانوان؛
رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی گفت: بانوان قبل از مراجعه به مراکز خدماتی نظیر سالن‌های آرایش از حُسن‌ سابقه و اعتبار مجوز آنها اطمینان پیدا کنند.
کد خبر: ۷۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 05 February 2019

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: با گسترش شبکه‌های اجتماعی، انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی نیز روند افزایشی داشته است و انتشار هرگونه محتوا از قبیل صوت، تصویر یا فیلم بدون اجازه از صاحب آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

وی افزود: در قانون جرائم رایانه‌‌‌ای آمده که اگر شخصی به طور مشخص صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود مرتکب جرم شده و مستوجب مجازات است.

حسنوند توصیه کرد: بانوان قبل از رفتن به مراکز خدماتی مانند سالن‌های آرایش، در مورد دارا بودن مجوز و معتبر بودن آن تحقیق کرده و از حُسن سابقه سالن مورد نظر مطمئن شوند، زیرا بسیاری از سالن‌های آرایشی بدون مجوز مسئولیت‌پذیر نبوده و نسبت به تخلفاتی که مرتکب می‌شوند، جوابگو نیستند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید هنگام حضور در آرایشگاه، از عدم نصب دوربین مداربسته در داخل سالن آرایش اطمینان حاصل کنند، بیان کرد: بانوان به هیچ‌ عنوان پیشنهاد گرفتن عکس بدون حجاب را تحت هر عنوانی که توسط برخی از سالن‌داران مطرح می‌شود، قبول نکنند.

حسنوند تاکید کرد: مأموران پلیس فتا یکی از مراکز خدماتی که در محل فعالیت خود مرتکب تخلفاتی از این دست شده بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی با همکاری مأموران پلیس اطلاعات عامل آن را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان با بیان اینکه واحد صنفی مربوطه پلمب شد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام‌رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار