رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر خبر داد:
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از تغییر نام مرکز غربالگری سرطان و بیماری‌های خاص به «مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری‌های غیرواگیردار» بر اساس ابلاغ سراسری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 06 February 2019

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده، سالیانه ۱۱۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به دو برابر برسد و این موضوع اهمیت پیشگیری از بروز سرطان را در کشور به خوبی نشان می‌دهد.

وی از اجرای برنامه ملی مدیریت سرطان در شوشتر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سرطان دومین علت مرگ و میر در ایران و جهان است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد برنامه‌ای را برای تشخیص زودهنگام سرطان با عنوان "برنامه ملی مدیریت سرطان" در سراسر کشور اجرا کند که شهرستان شوشتر نیز همگام با دیگر نقاط کشور این برنامه را اجرا خواهد کرد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: برنامه ملی مدیریت سرطان برای تشخیص سریع و کاهش بروز سرطان، کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان طراحی شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه در سراسر کشور شاهد نتیجه آن در آینده باشیم. بدون شک در سال‌های آینده تاثیر مثبت این برنامه در کنترل آمار مبتلایان به سرطان در کشور بیشتر دیده خواهد شد.‌

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار