تابناک گزارش می دهد؛
رییس آبفای شهری شهرستان کهگیلویه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از خدمات ارزشمند اداره آب و فاضلاب شهری کهگیلویه را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۱۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 02 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره آبفای شهری کهگیلویه اظهار داشت: سیستم آبرسانی شهر دهدشت قبل از سال 1372 در شهرداری به صورت ساده و سنتی اداره میشد و از سال 1372 این سیستم تحت عنوان شرکت مهندسی آب و فاضلاب از شهرداری ها جدا شد.

وی افزود: آبفای شهری دهدشت از ابتدا با 2 دستگاه ماشین سبک و امکانات خیلی کم در یک باب ساختمان به صورت استیجاری و با تعداد 35 نفر پرسنل و تعداد 5 هزار اشتراک و تعداد 28 روستای اقماری آغاز به کار کرد، همچنین شهر سوق با جمعیت 5 هزار و 800 نفر از آبفای شهر دهدشت تامین میشده است.

داریوش فقهی پور ابراز داشت: طول خط انتقال آب این شهرستان، 32 کیلومتر بوده و از منطقه سپاه خنگ خسروی (چشمه سیاه چرام) تا شهر سوق با 7 حلقه چاه تامین می شود.

وی ادامه داد: آب تولیدی، 260 لیتر در ثانیه که میزان 200 لیتر در ثانیه آن جهت مصرف شهر دهدشت و بقیه آن به مصرف شهر سوق و روستاهای اقماری می رسد.

فقهی پور تصریح کرد: حفظ بهداشت آب در ساختمان آزمایشگاه مرکزی آبفای شهری دهدشت تحت تجهیزات آزمایش میکروبی قرار می گیرد و شهرهای سوق، لنده، قلعه رئیسی و دیشموک را از نظر بهداشت آب پوشش می دهد.

وی افزود: احداث طرح بزرگ ملی تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت با تعداد 2 هزار انشعاب فاضلاب قابل بهره برداری است.

این مسئول بیان کرد: اشتراک های آب شرب مسکونی، تجاری و صنعتی در سطح شهر دهدشت به میزان 18 هزار فقره است است که این میزان قابل بهره برداری است.

رئیس آبفای شهری کهگیلویه عنوان کرد: آبفای شهری دیشموک دارای 2 حلقه چاه عمیق با 200 متر لوله گذاری در چاه است، خط انتقال فولادی 200 میلی متر به طول 15 کیلومتر است، ایستگاه پمپاژ بین راهی با مخزن ذخیره 500 متر مکعبی و مخزن 2 هزار متر مکعبی است، طول شبکه توزیع آب شهر دیشموک به میزان 50 کیلومتر و دارای 1400 فقره اشتراک آب است.

وی بیان کرد: آبفای شهر سوق دارای 2 فقره چاهک پمپاژ آب با مخزن ذخیره یک هزار متر مکعبی و مخزن 2 هزار متر مکعبی با محوطه سازی و ساختمان کلر زنی است، خط انتقال فولادی 200 میلی متر به طول 10 کیلومتر است، طول شبکه توزیع آب شهر سوق به میزان 50 کیلومتر و دارای 2500 فقره اشتراک آب شرب است.

فقهی پور تصریح کرد: آبفای شهری قلعه رئیسی دارای یک حلقه چاه عمیق با 180 متر لوله گذاری است، خط انتقال فولادی 300 میلی متر به طول 12 کیلومتر و خط انتقال 400 میلی متری از مخزن تا شهر به طول 2 کیلومتر است، مخزن 2 هزار متر مکعبی با محوطه سازی و ساختمان کلر زنی است، طول شبکه توزیع آب شهر قلعه رئیسی 35 کیلومتر است و دارای 850 فقره اشتراک آب شرب است.

وی در پایان صحبت های خود گفت: حوزه روابط عمومی آبفای شهری کهگیلویه با برگزاری مراسمات و جشنواره ها و سمینارهای مختلف، جمع آوری اخبار_ اطلاعات و گزارشات مندرج در رسانه ها و نیز ارتباط دو سویه با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان همواره تلاش نموده است تا با ایجاد یک رابطه دو سویه با شهروندان همواره خدمات مناسبتر و مفیدتری را به مشترکان ارایه دهد و جا دارد از تلاش و زحمات پرسنل آبفای شهری کهگیلویه تقدیر و تشکر نمایم.

 

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار