مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: موضوع همراه شدن نفت با سیلاب مربوط به شهرستان دهلران در استان ایلام است که بعد از بارندگی شدید دو روز گذشته اتفاق افتاد.
کد خبر: ۷۱۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 01 February 2019

احمدرضا لاهیجان زاده امروز در رابطه با خبری که در فضای مجازی از همراه شدن مواد نفتی با سیلاب منتشر شد، اظهار کرد: این موضوع مربوط به شهرستان دهلران در استان ایلام است که بعد از بارندگی شدید دو روز گذشته بود و به نظر می‌رسد مربوط به شکستگی خطوط نفت باشد.

وی با بیان اینکه مواد نفتی وارد رودخانه دویرج در استان ایلام شده بود، افزود: امروز صبح در خصوص آلودگی نفتی که ایجادشده با همکاران خودمان در ایلام صحبت کردیم که گفتند: ورود مواد نفتی به رودخانه مهارشده و نیروهای امدادی مشغول برطرف کردن کامل آلودگی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: در مناطق سیل‌زده رفیع که منطقه نفتی است امکان ندارد چنین اتفاق بیفتند مگر اینکه لوله‌های نفتی دچار شکستگی شوند.

لاهیجان زاده در توضیح بسته شدن حوضچه‌های 4 و 5 هور العظیم و عدم هدایت آب سیل به سمت آن‌ها بیان کرد: بین حوضچه یک تا دو هور العظیم یک پُل برای خروجی آب تعریف کرده‌اند که باید چند لوله اضافه کنند تا آب بیشتری خارج شود؛ قبل از بارندگی به شرکت نفت گفتیم و اضافه کرد اما کافی نبود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 80 تا 90 درصد هور العظیم آب دارد و قسمت‌هایی که آب ندارد به دلیل شیب هور به سمت عراق است.

لاهیجان زاده در رابطه با علت سیل، گفت: رودخانه نیسان به دلیل رسوباتی که ظرف 15 تا 20 سال گذشته به دلیل خشک‌سالی در خود جمع کرده بود، کشش ندارد این حجم آب را در خود جا دهد؛ درگذشته رودخانه نیسان آب را با دبی بالای 500 میلیون مترمکعب را نیز رد می‌کرد اما اکنون با دبی 250 میلیون مترمکعب نتوانسته است آب را عبور دهد.

وی با بیان اینکه رودخانه نیسان باید لایروبی شود و سیل بندها نیز اصلاح شود، افزود: در تصاویر ماهواره‌ای کاملاً مشخص است که برخی زهکش‌ها شکسته شده‌ند و این مربوط به زمانی است که کشاورزان می‌خواستند راه خروجی برای آب ایجاد کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار