کد خبر: ۷۰۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 31 January 2019

استاندار با تاکید بر این که مدیران باید با ارتباط با رسانه ها و ارائه گزارش های موثر؛ امیدآفرینی نمایند، ابراز کرد: رسانه ها، مطالبات مردم و امکانات و مقدورات دولت را بدرستی اطلاع رسانی کنند.....

 

استاندار مازندران گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 766 پرو‍ژه با اعتباری بالغ بر 1041 میلیارد تومان در مازندران مورد بهره برداری قرار می گیرد.

احمد حسین زادگان در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که از مجموع پرو‍ژه هایی که در این دهه افتتاح می شود، 76 پرو‍ژه تولیدی – صنعتی با اعتباری بیش از 397 میلیارد تومان اشتغال زا بوده و برای 861 نفر شغل ایجاد خواهد نمود، اظهار داشت: هم چنین 566 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 619 میلیارد و 900 میلیون تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

استاندار مازندران ادامه داد: از مجموع پروژه های امسال، 132 پروژه مرتبط با توزیع برق، 83 پروژه مرتبط با جهاد کشارزی، 69 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 59 پروژه مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده ای، 40 پروژه مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، 31 پروژه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، 28 پروژه مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 22 پروژه مربوط به گاز مازندران، 21 پروژه مربوط به آب منطقه ای، 20 پروژه بنیاد مسکن، 13 پروژه شیلات، 12 پروژه در آب و فاضلاب و 12 پروژه مربوط به ورزش و جوانان، 8 پروژه علوم پزشکی بابل، 7 پروژه مربوط به صنعت، معدن و تجارت، برق منطقه ای، شهرک های صنعتی و شهرداری کتالم و سادات شهر هر کدام 6 پروژه، راه آهن، بانک توسعه تعاون، علوم پزشکی مازندران و شهرداری نکا هر کدام 5 پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران (ساری)، بندر امیرآباد، شرکت غله منطقه 2 ، مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان تامین اجتماعی هر کدام 3 پروژه خواهد بود.

وی با اشاره بر این که در بخش روستایی 128 پروژه با اعتباری بالغ بر 239 میلیارد ریال در ایام به بهره برداری می رسد, ادامه داد: در بخش عمران شهری نیز34 پروژه با اعتباری بیش از 21 میلیارد تومان از سوی شهرداری ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که در ایام الله دهه فجر امسال 34 پروژه با اعتباری بیش از 354 میلیارد تومان در بخش های مختلف کلنگ زنی خواهد شد، افزود: در میان شهرستان های استان، بابل با 92 پروژه، آمل با 68، ساری با 63 پروژه، و بهشهر و نکا به ترتیب با 39 و 36 دارای بیشترین پروژه های افتتاحی در ایام الله دهه فجر امسال هستند.

حسین زادگان ضمن تقدیر از همراهی، نقد و نظر رسانه ها در جهت توسعه و اعتلای مازندران، یادآور شد: رسانه ها به بهترین شکل می توانند دستاوردهای نظام را اطلاع رسانی و تبیین کنند.

استاندار، فلسفه دهه فجر را گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهاینظام توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی علیرغم همه تحریم ها، تهدیدها و دشمنی ها در سایه هدایت های مقام معظم رهبری و حضور در صحنه مردم به چهل سالگی رسیده است و با جانفشانی و ایثارگری شهدا و ملت انقلابی ایران آرمان های خود را حفظ کرده است و امروز، نظام در مرحله پختگی و اقتدار قرار دارد.

وی با اشاره به این که برای نسلی که انقلاب را درک نکرده است باید آرمان های انقلاب بدرستی ترجمه و تبیین شود، عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت نظام دستاوردهای بزرگی بوده است که ضرورت دارد با کمک نخبگان و رسانه ها به نسل جوان شناسانده شود.امروز؛ ایران اسلامی، مستقل ترین کشور دنیا و مردم ما عزتمندترین مردم دنیا هستند.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این که دستاوردهای کشور، ثمره مشارکت مردم و دولت های پس از انقلاب است، اظهار داشت: متاسفانه به برخی دستاوردهای نظام کمتر پرداخته شده است حال آن که در حوزه های مختلف از جمله علمی، فناوری، نظامی و حتی اقتصادی اقداماتی صورت گرفت که باید بدرستی منعکس می شد.

حسین زادگان با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمسالاری دینی است که در آن ارکان نظام نیز بطور مستقیم و یا غیرمستقیم با برگزاری انتخابات از سوی مردم برگزیده می شوند، گفت: بطور میانگین؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر 2 سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است.

استاندار با تاکید بر این که مدیران باید با ارتباط با رسانه ها و ارائه گزارش های موثر؛ امیدآفرینی نمایند، ابراز کرد: رسانه ها، مطالبات مردم و امکانات و مقدورات دولت را بدرستی اطلاع رسانی کنند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که مازندران را با اتحاد و هم افزایی می توان ساخت، تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم حل شود و در این میان؛ رسانه ها که بازرسان و چشم بینای ما هستند باید با نقد علمی و پرهیز از تخریب، زمینه را برای همراهی و همکاری آحاد جامعه و فرهنگسازی در حوزه های مختلف برای توسعه استان فراهم نمایند.

استاندار به کاشت 1 میلیون اصله نهال تا پایان امسال تحت عنوان میراث ماندگار در سراسر مازندران خبر داد و افزود: فاز نخست این طرح در روز هشتم بهمن ماه امسال با حضور مدیران و فرمانداران در شهرهای مختلف استان به اجرا درآمده است و مرحله دوم در 18 بهمن ماه امسال اجرا می شود.

حسین زادگان، با اشاره به این که باید با کمک سمن ها، رسانه ها و مردم شعار یکسال، مازندران را پاکیزه نگه داریم را عملی کنیم، تصریح کرد: بزودی طرح پاکسازی معابر و فضای استان را با همکاری شهرداری ها آماده و اجرا می کنیم.

استاندار مازندران با بیان این که تلاش داریم تا از ظرفیت دانش آموزان برای توسعه کمی و کیفی سمن ها بهره گیری کنیم، گفت: همزمان با زنگ انقلاب، عضوگیری از دانش آموزان برای مشارکت در سمن ها در روز 13 بهمن به تعداد 100 هزار نفر با همکاری آموزش و پرورش آغاز می شود که برای نخستین بار در کشور به اجرا درمی آید.

وی، با اشاره به این که باید با اجتماع محور کردن امور، مشکلات استان را کاهش دهیم و رسانه ها لازم است فرهنگ سازی کنند، ادامه داد: در حال شناسایی سمن ها هستیم تا در امور تخصصی نیز نقش آفرینی کنند.

مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برنامه 100 روزه نه حرف، بلکه برنامه با عمل است و یک کار فوق العاده با توان مدیریتی می باشد، افزود: برخی کارهای فوق العاده در این 100 روز انجام می شود و برخی کارها آغاز می شود و برنامه 100 روزه در نوبت های بعدی نیز برای تحرک بخشی به دستگاه ها و انجام اقدامات امید بخش تداوم دارد و مدیران باید در پایان برنامه 100 روزه گزارش اقدامات خود به رسانه ها اعلام کنند.

استاندار با اشاره به این که باید فاصله خود را با مردم کم کنیم و مردم از تبعیض رنج می برند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ارتباط خود را با مردم تقویت کنیم و بنده برای دیدار چهره به چهره با مردم وقت می گذارم و در جای جای استان برای شنیدن مسایل مردم عزیزمان حضور پیدا می کنم.

وی بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان و مدیران توانمند مازندرانی تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی کامل و جامع از مازندرانی های موثر، صاحب نفوذ و منصب در کشور نداریم، لیکن تاکنون 350 مدیر مازندرانی را شناسایی کردیم.

حسین زادگان با اشاره به این که پارک فضایی با حمایت وزیر ارتباطات در حوزه کشاورزی و کسب و کار تا قبل از عید افتتاح می شود، عنوان کرد: باید به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در این رشته تحول ایجاد کنیم و بهمین اعتبار؛ اصلاح نژاد دام و مرغ را آغاز کردیم.

وی افزود: در حوزه های آی تی و خدمات ظرفیت فراوانی برای اشتغال وجود دارد که مغفول مانده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار