نایب‌رییس فدراسیون بوکس:
نایب‌رییس خوزستانی فدراسیون بوکس گفت: همیشه تاکید داشته‌ام که هر زمان بوکس خوزستان قدرتمند باشد، یک تیم‌ملی قدرتمند داریم.
کد خبر: ۷۰۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 01 February 2019

سیامک صالحی درخصوص مواردی از جمله تحول در بوکس استان، احداث پایگاه قهرمانی بوکس در اهواز، تحول در فدراسیون، راه‌اندازی بوکس بانوان و وضعیت تیم‌ملی به صحبت پراخت که در ادامه می‌خوانید.

*بوکس خوزستان برای سامان گرفتن به کار آن چنانی نیاز نداشت

وی در ابتدا در خصوص ایجاد تحول در بوکس خوزستان، اظهارکرد: باتوجه به این‌که از قبل نقاط ضعف بوکس خوزستان را می‌دانستیم، در ابتدا هدف‌مان پوشش این نقاط بود. بوکس استان برای سر و سامان گرفتن به کار آن چنانی نیاز نداشت، چرا که از نظر ورزشکار و استعداد در حد بسیار عالی به سر می‌برد و تنها به همدلی نیاز داشت که خوشبختانه تا حدود بسیاری موفق شدیم، این اتفاق خوب را رقم بزنیم. همین همدلی نیز باعث پیشرفت بوکس خوزستان و قهرمانی استان در رقابت‌های اخیر کشوری شد و خوزستان مجددا به جایگاه اصلی خودش که حقش بود نیز برگشت.

*افتتاح پایگاه قهرمانی بوکس در اهواز به زودی

سرپرست هیات بوکس خوزستان همچنین درباره حفظ بوکسورهای خوزستانی که پیش از این برای استان‌های دیگر به رقابت می‌پرداختند ولی اکنون باعث مطرح شدن نام خوزستان در کشور شده‌اند نیز عنوان کرد: زمانی که وارد هیات خوزستان شدم، یکی از اهدافم توسعه زیرساخت های این رشته بود که باتوجه به حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، پایگاه قهرمانی بوکس در ورزشگاه تختی اهواز به زودی افتتاح می‌شود. این پایگاه مجهز و خوابگاه موجود، ظرفیتی خوب برای برگزاری مرتب اردوهای استانی است و وقتی چنین اردوهایی را داشته باشیم، قطعا بوکسورها رها نمی‌شوند و خود را همیشه در شرایط مسابقه و اردو می دانند و براین اساس نمودار پیشرفت این رشته در خوزستان رو به صعود خواهد بود. به هر حال باتوجه به این‌که میانگین سنی بوکسورهای خوزستانی حاضر در اردوی بین 19 تا 22 سال است، این مهم خیلی امید بخش است زیرا این نفرات می‌توانند سال‌های بسیاری برای خوزستان و تیم‌ملی افتخار آفرین باشند.

 *به کار موفق در رده‌سنی پایه امیدواریم

وی توجه به رده‌سنی پایه را یکی از اولویت‌‌های این هیات دانست و گفت: برای این بخش برنامه داریم و زمانی‌ که در هیات مشغول به فعالیت شدیم، کمیته استعدادیابی را فعال کردیم و با بهره‌گیری از یک استعدادیاب خوب به نام آقای خفایی که از بوکسور خوب سابق استان است، کار در رده سنی پایه را با برنامه دنبال کردیم. ما به کار موفق در این بخش و این‌که کمیته استعدادیابی، خواسته‌های هدفمند هیات را به خوبی دنبال کند، بسیار امیدواریم. باتوجه به برنامه‌های مدنظر ان‌شاءالله از این به بعد بیشتر از این‌ها از بوکس خوزستان خواهید شنید. در حال حاضر نفراتی را در تیم‌ملی نوجوانان داریم و از 9 بوکسوری که به رقابت‌های بین‌المللی مجارستان نیز اعزام می‌شوند، سه نفر خوزستانی هستند که این نشان‌دهنده پیشرفت خوب بوکس استان است.

*احداث پنج خانه بوکس در پنج شهر هدف

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود پیشرفت خوب بوکس خوزستان ولی شهرستان‌هایی بوکس‌خیزی از جمله ایذه از داشتن حداقل امکانات تمرینی محروم هستند و آیا برنامه‌ای برای رسیدگی بیشتر به شهرستان‌های مستعد دارید؟ عنوان کرد:‌ طی نشستی که با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم، قرار شد پنج خانه بوکس در پنج شهر هدف از جمله ایذه احداث شود. شهرستان ایذه واقعا به بوکس خوزستان و تیم‌ملی کمک کرده و بوکسورهای خوبی در تمام رده‌های سنی دارد. ما نیز باتوجه به درخشش بوکسورهای این شهرستان در انتخابی تیم‌ملی، یک رینگ بوکس برای این شهرستان در نظر گرفتیم که طی چند روز آینده به به این شهرستان اهدا می‌شود.

*بوکس خوزستان قوی باشد، تیم‌ملی قدرتمند داریم

وی با بیان این که ساختار بوکس خوزستان درست شده است و نفرات بعد از من نیز می توانند حداقل استان را در جایگاه فعلی نگه دارند، ادامه داد: جامعه بوکس از افراد بسیار قانع تشکیل شده است و اگر به خواسته‌های این افراد قانع، احترام گذاشت مطمئنا اختلاف نظری هم پیش نخواهد آمد. با همدلی می‌توان خوزستان را در راس هرم بوکس کشور نگه داشت. تیم‌ملی هم به خوزستان نیاز دارد زیرا این استان توانسته است، همیشه بوکسورهای خوبی را به تیم‌ملی معرفی کند. همیشه تاکید داشته‌ام که هر زمان بوکس خوزستان قدرتمند باشد، یک تیم‌ملی قدرتمند داریم. همچنین همیشه پیشکسوتان را در کنار خود داشته‌ایم و به آن‌ها احترام گذاشته‌ایم زیرا معتقدیم اگر پیشکسوتان نباشند، بوکس خوزستان برکت ندارد.

*مسابقات مجارستان، خروجی بسیار خوبی برای بوکس ایران خواهد داشت

نایب‌رییس فدراسیون در ادامه درباره وضعیت تیم‌ملی ایران پیش از حضور در رقابت‌های بین‌المللی مجارستان، اظهارکرد: خوشبختانه بعد از مسابقات قهرمانی کشور در اهواز، کادرفنی تیم‌ملی خیلی سریع برنامه اردویی را به فدراسیون تحویل داد و هر سه مرحله اردو نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده و با کیفیت انجام شدند. باتوجه به این‌که مسابقات مجارستان با حضور کشورهای صاحب نام برگزار می‌شود، این پیکارها خروجی خیلی خوبی برای بوکس ایران خواهد داشت. در این تورنمنت هدف کسب تجربه است زیرا تمام بوکسورهای اعزامی، جوان هستند. البته به مدال هم فکر می‌کنیم ولی درنهایت به دنبال کسب تجربه برای حضوری قدرتمند در مسابقات آسیایی چین و المپیک هستیم. حتما در چین به مدال‌های خوش رنگی می‌رسیم و مطمئنم در المپیک پیش‌رو نیز می‌توانیم موفق عمل کنیم.

 *از نقش موثر احدی در نظم اردوهای تیم‌ملی نمی‌توان گذشت

وی درباره این‌که به نظر می‌رسد یکی از نکات قابل توجه در دوران مدیریت ثوری در فدراسیون، برگزاری منظم اردوهای تیم‌ملی است و این همان موردی می‌باشد که در اواخر دوران ریاست ناطق‌نوری کمتر دیده می‌شد، گفت: در همین جا دارد از زحمات آقای ناطق‌نوری در فدراسیون قبلی که واقعا برای بوکس کشور زحمت کشید، قدردانی کنم. آن‌ها با تمام نداری‌ها بوکس را سرپا نگه داشتند که این یک هنر است. به هر حال از زمانی که فدراسیون فعلی کار خود را را با ریاست آقای ثوری آغاز کرد، تمام اردوها با نظم و کیفیت خاصی برگزار شده‌اند و نمی توان نقش موثر آقای اکبر احدی، سرمربی تیم‌ملی را در ایجاد این نظم نادیده گرفت که از کادرفنی تیم‌ملی نیز قدردانی می‌کنم.

*در فدراسیون تصمیمات براساس خردجمعی گرفته می‌شود

صالحی همچنین درباره این‌که به نظر می‌آید که برخلاف گذشته، تیم‌ملی به ترکیب مشخصی رسیده است که این مهم نیز نوید بخش روزهای خوبی برای بوکس ایران خواهد بود، عنوان کرد: در این فدراسیون تمام تصمیمات براساس خردجمعی گرفته می‌شود و آقای ثوری برای انجام امورات همیشه مشورت داشته است. باتوجه به این‌که یک شورای فنی خیلی خوب نیز بر کارکرد و نحوه برگزاری اردوها نظارت می‌کند، این موضوع به فدراسیون در پیشبرد اهدافش کمک کرده است. با روی کار آمدن فدراسیون جدید، تحولی در سیستم کاری بوکسورهای تیم‌ملی نیز ایجاد شد و نفرات جوانی به تیم‌ملی فراخوانده شدند و می‌توان گفت شاهد یک تحول اساسی در این رشته هستیم.

*کسب مدال المپیک نیازمند تلاش، برنامه‌ریزی و هزینه است

وی افزود:‌ خوشبختانه تلاش‌ها در حال به ثمر نشستن هستند و فکر می‌کنم حاصل آن را با کسب سهمیه المپیک خواهیم دید. کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست و تنها به تلاش، برنامه‌ریزی و هزینه نیاز دارد. کشورهایی مانند ازبکستان و قزاقستان برای رسیدن به یک مدال المپیک، در راستای ساختارسازی تیم‌های ملی‌شان بسیار هزینه و در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند، ضمن این‌که لیگ‌های بوکس فعالی دارند و نتیجه آن می‌شود که ازبکستان در حالی که در روزهای پایانی رقابت‌های آسیایی جاکارتا چند مدال از ایران کمتر داشت، با شروع مسابقات بوکس و مدال‌آوری در این رقابت‌ها، توانست در جدول از ایران پیش بیفتد. به هر حال بدون ضعف نیستیم و قرار است یکسری از آیین‌نامه ها تغییر کند و برنامه‌های جدیدی برای بوکس داشته باشیم. بوکس رشته مدال‌آوری است و این مهم می‌تواند به رنکینگ مدال‌آوری کشور در مسابقات رسمی کمک کند که با برنامه‌ریزی و ساماندهی و تجدید قوا در تمام ارکان می‌توان به این مهم رسید.

*در بوکس به افراد همراه و چابک نیاز داریم

نایب‌رییس فدراسیون درخصوص رصد بوکس استان‌ها و به کار گیری افراد مجرب در راس هیات‌های استانی نیز گفت: فدارسیون در حال گزینش افرادی برای راس هیات‌های استانی است که همراه و از جنس این رشته بوده و بتوانند برنامه‌های کاری فدراسیون را محقق کنند. اهداف بسیاری برای بوکس کشور داریم و تا تلاش و همراهی نباشد، این امر محقق نخواهد شد. بر این اساس آن نیز در هیات‌های که چابکی ندارند، تغییر و تحول ایجاد می‌کنیم تا از سرعت قطار در حرکت بوکس، کم نشود.

*راه‌اندازی بوکس بانوان به زودی در صورت تایید پوشش

وی همچنین درباره بوکس بانوان، اظهارکرد: قطعا باید تا سه سال آینده بوکس بانوان را راه‌اندازی کنیم زیرا اگر فعال نشود با محرومیت آیبا رو‌به‌رو می‌شویم و این برای حرکت رو به رشد بوکس ایران خوب نیست. اکنون پوشش بانوان مطرح است که طرح پوشش بوکس را به وزارت ورزش داده‌ایم و اگر بحث پوشش حل شود، فکر می‌کنم به زودی بوکس بانوان نیز راه‌اندازی شود.

 *فدراسیون در نیامدن سالگادوی کوبایی کوتاهی نداشت

صالحی درباره این‌که چه شد پس از مذاکره با سالگادوی کوبایی برای هدایت تیم‌ملی جوانان، او به ایران نیامد و آقای رشید انتخاب شد؟ عنوان کرد: تمام اقدامات برای آمدن او به ایران انجام شده بود و حتی درباره بحث بودجه نیز وزارت ورزش نهایت همکاری را با ما داشت ولی متاسفانه در آخرین لحظات این مربی ایمیلی به فدرسیون ارسال کرد که به دلیل مشکل خانوادگی نمی‌تواند به ایران بیاید، در حالی که فدراسیون هیچ کوتاهی نداشت. آقای رشید هم از مربیان بسیار خوبی و از قهرمانان اسبق بوکس آسیا و کشور است و امیداریم که با حضور او نتایج لازم را کسب کنیم. من فکر می‌کنم کادر فنی جوانان مانند سایر کادرهای تیم‌های ملی در رده‌های مختلف خوب و قوی است. به نظر من کادر مربیگری تیم‌های ملی در رده‌های متفاوت بسیار قوی، با انگیزه و کارکشته هستند و این نتیجه بخش هم خواهد بود.

وی در پایان درباره استفاده از مربیان خوزستانی در کادرفنی تیم‌های ملی نیز گفت: ‌آقای کاراوند به عنوان مربی به تیم‌ملی دعوت شد که البته به دلیل مشکلات شخصی نتوانست حضور پیدا کند. کاراوند در پیشرفت بوکس خوزستان نقش موثری داشت هاست. همچنین خوزستان مربیان خوبی دارد که می‌توان به منفرد، حسون، سیدعباس، هاشمی‌نسب، کیانی و بابادی اشاره کرد و تلاش می‌شود که از این ظرفیت‌ها نیز در کنار مربیان تیم‌‌های ملی استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بوکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار