هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه با برگزاری رویدادهای ورزشی، تمام توان و تلاش خود را برای گرامیداشت فجر چهلم انقلاب به کار بسته‌اند.
کد خبر: ۷۰۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 29 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، ایام دهه فجر هر سال زمان رویداد‌های بزرگ ورزشی در کشور است و بسیاری از هیأت‌های ورزشی رویداد‌های دهه فجر را در تقویم سالانه خود لحاظ می‌کنند، این رویداد‌ها با توجه به چهلمین سال فجر انقلاب اسلامی از لحاظ آماری و کیفیت رشد دو‌چندانی داشته است.

بی‌شک معتبرترین رویداد ورزشی استان کرمانشاه در فجر چهلم، جام کشتی جهان پهلوان تختی است، جایی که ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه در روز های 18 و 19 بهمن‌ماه میزبان حداقل 10 تیم خارجی است و این در حالی است که رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه در آخرین مصاحبه‌های خود از فراهم بودن تمامی امکانات برای میزبانی این مسابقات خبر می‌دهد.

*فوتبال و رقابت شاهین در پلی‌آف

در حالی که علاقمندان به کشتی در روز 18 بهمن‌ماه شاهد رقابت‌های روز ابتدای مسابقات خواهند بود، علاقمندان به فوتسال و فوتبال در سالن شهدای بازی‌دراز، تیم فوتسال شاهین کرمانشاه را در بازی اول مسابقات پلی‌آف لیگ دسته یک تشویق خواهند کرد و شاگردان منصور مولایی در شرایطی در بازی اول میزبان نفت امیدیه خواهد بود که به نقل از سرمربی این تیم با هماهنگی و انگیزه به مصاف تیم امیدیه با کوله‌باری از تجربه و هزینه می‌رود.

تیم شاهین کرمانشاه در حالی با لیگ برتر کشور تنها 2 قدم فاصله دارد که در مقابل حریفی قرار گرفته است که ضمن تجربیات بالا در لیگ دسته یک، حداقل چهار مرتبه حضور در مرحله پلی‌آف را تجربه کرده و مولایی، سرمربی تیم امیدوار است با حمایت تماشاگران خود با نتیجه برد بازی اول را پشت‌سر گذاشته و راهی اهواز شود.

*هندبال و دیدار حساس زاگرس اسلام آبادغرب

هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در 19 بهمن‌ماه حساس‌ترین مسابقه لیگ برتر هندبال را برگزار خواهد کرد و در اسلام‌آباد غرب به مصاف شناسنامه هندبال ایران، سپاهان اصفهان خواهد رفت و این درحالی است که تیم سپاهان اصفهان با اختلاف ناچیزی در جایگاه دوم جدول قرار دارد و نماینده کرمانشاه در صورت موفقیت در این بازی شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت.

سجاد اعظم، مدیرعامل باشگاه زاگرس کرمانشاه گفت: توان و قدرت تیم سپاهان اصفهان بر هیچ کسی پوشیده نیست، این تیم برند و شناسنامه هندبال کشور است و در یک رقابت حساس در کنار ما با هدف قهرمانی در لیگ برتر هندبال تلاش می‌کند و با توجه به اهمیت بازی همه بازیکنان و کادر فنی ما برای کسب نتیجه در این بازی هم قسم شده‌اند.

*کاراته و مسابقات سبک‌های آزاد و کلاس مربیگری

هیأت کاراته استان کرمانشاه هرچند که میزبان رویداد مهم نیست، اما چندین رویداد درجه 2 را به مناسبت دهه فجر تدارک دیده است، مسابقات تاپ کاراته کشوری در خانه بوکس، برگزاری دوره مربیگری غرب کشور در خانه کاراته و برگزاری چندین مسابقه سبکی در مقایسه کشوری از دیگر برنامه‌های هیأت کاراته استان است.

کامران علی‌بیگی، دبیر هیأت کاراته کرمانشاه گفت: چندین مسابقه در سبک‌های آشی‌هارا، تاپ کاراته، شوتوکان، کیوکوشین کن‌‌شین‌کان، شیتوریو ایویی، شیتوریو اینوای‌ها با حضور ورزشکاران برتر کل کشور برگزار خواهد شد.

*هیأت همگانی و همایش پیاده‌روی و کوهنوردی

هیأت ورزش‌های همگانی تمام توان و تلاش خود را به کار بسته است تا با برنامه‌های گسترده و متنوع به استقبال چهلمین سالگرد انقلاب برود، رئیس هیأت همگانی استان کرمانشاه اعلام کرد، برنامه‌های کامل و جامعی در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار خواهد شد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به همایش پیاده‌روی خانوادگی همزمان با سراسر کشور در روز 12 بهمن از میدان فروسی تا سراب قنبر، جشنواره ورزش، سلامتی و نشاط بانوان در سالن شهید بهشتی کرمانشاه در تاریخ 18 بهمن‌ماه و همایش کوهپیمایی خانوادگی در ارتفاعات طاق‌بستان در روز جمعه 19 بهمن ماه اشاره کرد.

شاملی ادامه داد: برنامه‌های همچون مسابقات طناب‌کشی و دو ومیدانی در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است و ریز برنامه‌های هیأت همگانی به تفکیک شهرستان‌های برگزار کننده به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

*ریاست جدید و نخستین دوره مسابقات وشوو کرمانشاه

رضا مهدی‌پور در حالی که تنها چند روز از اخذ رای اعتماد خود توسط مجمع می‌گذرد، نخستین دوره مسابقات ساندا و تالو استان کرمانشاه را به مناسبت دهه فجر در سالن وشوو مریم هاشمی در تاریخ 12 بهمن تدارک دیده است این در حالی است که مهدی‌پور در مجمع انتخابی هیأت وشوو، به‌کار بستن تمام توان خود را برای تبدیل استان کرمانشاه به عنوان یکی از سه قطب برتر وشوو کشور را عنوان کرد.

*تکواندو و برگزاری نخستین دوره لیگ منطقه‌

هیأت تکواندو استان کرمانشاه به مناسبت دهه فجر با یک برنامه‌ریزی منسجم اقدام به برگزاری نخستین دوره لیگ منطقه‌ای تکواندو کشور در رده‌های مختلف و در 2 بخش آقایان و بانوان با حضور بیش 500 هگو پوش از غرب کشور کرده است.

وحید ناصری، دبیر هیأت تکواندو استان کرمانشاه در خصوص این مسابقات، گفت: این مسابقات به شیوه کاملا جدید با حضور تیم‌های از باشگاه‌های استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 2 قسمت آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

ناصری با اشاره برنامه‌های فرهنگی هیأت تکواندو نیز، یادآور شد: در فجر چهلم انقلاب، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و قاریان دنیای تکواندو را در تاریخ 15 بهمن‌ماه خواهیم داشت.

هیأت‌های سه‌گانه با برگزاری مسابقه دوگانه در روز 12 بهمن‌ماه و هیأت والیبال با برگزاری یک دوره مسابقه استانی به استقبال فجر چهلم انقلاب رفته‌اند.

ترافیک بالا برنامه‌های هیأت‌های مختلف استان کرمانشاه در رده‌های مختلف سنی در بخش آقایان و بانوان نشان می‌دهد که تمامی هیأت‌های ورزشی استان کرمانشاه تمام توان و تلاش خود را برای گرامیداشت فجر چهلم انقلاب به کار بسته‌اند، برنامه‌های که ضمن ایجاد شور و نشاط در جامعه ورزش، روزهای پرکاری را برای خبرنگاران ورزشی در این ایام ترسیم خواهد کرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار