معاون رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد علمی نخبگان با اشاره به فعالیت 60 شرکت شتاب دهنده در کشور گفت: دولت برنامه مفصلی برای حمایت از شتاب دهنده ها دارد .
کد خبر: ۷۰۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 29 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سورنا ستاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام  با اشاره به فعالیت 60 شرکت شتاب دهنده در کشور اظهار کرد : دولت برنامه مفصلی برای حمایت از شتاب دهنده ها دارد .

وی افزود: دولت در راستای  حمایت از  صاحبان ایده ، شرکت های دانش بنیان  و  شتاب دهنده ها  جهت راه اندازی یک تجارت و  توسعه  کسب و کار خود،  کمک های بلاعوض و  وام کم بهره  پرداخت می کند.

ستاری ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه افراد خلاق، صاحبان ایده و دانشجویان با مراجعه به شرکت های شتاب دهنده تبدیل علم به ثروت و اشتغال ایده های خود را عملیاتی می کنند.

معاون رئیس جمهور با مقایسه وضعیت آماری دانشجویان در کشور در دوران قبل وپس از  انقلاب بیان داشت  : عملکردهای قبل انقلاب با حال حاضر قابل مقایسه نیست ما در اوایل انقلاب در کل 270هزار دانشجو داشته ایم و100 هزار خارج ایران و 170هزار دانشجو داخل کشور تحصیل می کردند .

وی افزود : اکنون حدود 4/5 میلیون دانجشو داریم که حدود 47هزار نفر از آنها در خارج کشور مغشول به تحیل هستند که این آمار کاهش 50درصدی تحصیل دانشجویان در خارج کشور نسبت به اوایل انقلاب را نشان می دهد .

ستاری یادآور شد:1200 نفر از نخبگان ساکن در خارج از کشور با توجه به  حمایت های انجام شده از100دانشگاه برتر دنیا به ایران بازگشته و در مراکز مختلف علمی مشغول شده اند.

وی با اشاره به جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان اسلام افزود: ایران با توجه با پیشرفت  علمی در حوزه های مختلف همچون  نانو،بیو تکنولوژی ،هوافضا و گیاهان دارویی  در جایگاه  اول منطقه و جهان اسلام قرار گرفته است و تلاش داریم برای  سال آینده رتبه علمی  کشور به 15 جهان ارتقا یابد.

ستاری بیان داشت :مشکل اصلی گیاهان دارویی در کشور و استان ایلام کشت آن نیست بلکه نبود صنایع تبدیلی است در این حوزه باید اول صنایع تبدیلی ایجاد شود که به دنبال آن با کشش مناسب  بازار همراه است و این امر باعت علاقه  کشاورزان نسبت به کشت گیاهان دارویی می شود.

وی افزود: با ورود شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به محیط دانشگاه ها، این مراکز علمی به محل تحولات علمی همراه با اشتغال و درآمد زایی تبدیل شده اند.

ستاری بر لزوم توسعه علوم نوین تاکید کرد و گفت : امروزه فعالیت در حوزه های بیوتکنولوژی و شرکت های فعال در این حوزه بیشتر از حوزه های ICT شده و همچنین بیوتکنولوژی کشاورزی برای مواردی چون گیاهان دارویی شکل گرفته است.

رئیس بنیاد علمی نخبگان، خودکفایی در تولید دارو را از اولویت های نظام و دولت برشمرد و بیان داشت : 97 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مهیا شدن بسترها برای فعالیت استارت آپ ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را تنها راه رشد علمی و عملی کشور و تبدیل علم به اشتغال ، ثروت و درآمد عنوان کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار