مدير كل بنياد مسكن يزد خبر داد؛
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان يزد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای 40 ساله این نهاد را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۰۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 29 January 2019

دکتر «علیرضا قربانیان» با بیان این که عمر با برکت انقلاب حاصل خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند ایران به دست معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دستاوردهای بسیار زیادی داشته که یکی از آنها تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین سال 1358 با هدف خدمت به محرومان و روستايیان بوده است.

وی به اهمیت توسعه و عمران روستاها اشاره و تاکید کرد: بنیاد مسکن مسئول تهیه و تصویب طرح‌های هادی روستایی است و ساماندهی و ارائه خدمات در روستا‌ها بر اساس این طرح انجام می‌شود.

به گفته قربانيان، خوشبختانه این بنیاد ضمن تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان توانسته در بالغ بر400 روستا تهیه طرح داشته باشد و در فاز اول طرح هادي افزون بر 260 روستا را با هدف توسعه و عمران روستاها اجرایی كند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با تاكيد بر تاثير رفع مشكل مالكيت‌ها در روستاها بر جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها، از سنددار شدن 55 هزار جلد سند واحد مسكن روستايي و شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

وی، واگذاری زمین در مناطق روستایی را نيز اقدامی برا‌ی ایجاد انگیزه زندگي در روستاها دانست و ادامه داد: از اول انقلاب تاکنون بالغ بر 12 هزار قطعه اراضی روستایی جهت خانه‌دار شدن متقاضیان به روستايیان واگذار شده است.

قربانیان در ادامه با اشاره به این که طبق قانون برنامه ششم توسعه باید سالانه 200 هزار مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: مقاوم‌‌سازی واحدهای روستایی، اقدامی اثرگذار است که بنیاد در سال‌های اخیر برای تحقق آن گام‌های بلندی برداشته و آن را یکی از اولویت های ضروری روستاییان می‌داند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با اشاره به تسهیلات 250 میلیون ریالی مقاوم‌سازی مسکن روستایی، گفت: از اوایل انقلاب تاکنون بالغ بر 26 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند که امیدواریم با مقاوم‌سازی در سطح روستاهای کشور، زلزله را بعنوان یکی از عوامل مرگ و میر از بلایای طبیعی در سطح کشور حذف كنيم.

وی همچنین از اعطای بالغ بر 25 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر منازل و احداث حمام روستایی، ودیعه مسکن و بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان خبر داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان از دیگر اقدامات این بنیاد در سطح کشور را بازسازی 11 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سوانح طبیعی و غیر مترقبه در سطح کشور دانست.

قربانیان با اشاره به ایجاد تشکیلات نظام فنی روستایی در قالب 136 طراح و ناظر در سطح استان، افزود: امروز تمامی زمینه‌های لازم برای ساخت و سازهای فنی در روستاها در قالب این تشکیلات فراهم آمده است.

وي با اشاره به تفويض اختيار راه و شهرسازي درخصوص ساخت مسكن مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر به بنياد مسكن، خاطرنشان كرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بالغ بر 3400 واحد به متقاضیان واگذار شده است.

قربانيان در پایان در تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری نیز گفت: از اوایل انقلاب تاکنون شش هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های ویلایی و آپارتمانی به متقاضیان فاقد مسکن واگذار شده و همچنان این روند با ساخت و ساز در اکثر شهرستانهای استان ادامه دارد.

وی همچنين خاطرنشان کرد: می‌بایست برای رضایت مردم بهترین عملکرد از سوی ادارات و نهادها در جهت خدمت رسانی مطلوب ارائه كرد و از تمام ظرفیت‌ها برای جلب نظر و تبیین برکات 40 ساله جمهوری اسلامی استفاده کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار