مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز اهواز گفت: 850 دستگاه اتوبوس مورد نیاز اهواز است اما اکنون 225 دستگاه اتوبوس در اهواز وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 28 January 2019

جلسه شصت و پنجم شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز عصر امروز با 10 دستور کار در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ محمدرضا ایزدی در نطق پیش از دستور خود با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم اهواز این است که شهرداری جهت برگزاری جشن‌های ۲۲ بهمن اقدام کند؛ با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه فجر شهرداری باید جهت برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تمهیداتی بیاندیشد. 

وی با بیان اینکه جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد، افزود: چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد و بسیاری از جوانان در زمان انقلاب نبوده‌اند و این موضوع را درک نکرده‌اند که این موضوع می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری نسبت به چراغانی و بسترسازی مناسب جهت برگزاری جشن‌های 22 بهمن اقدام کنند.
 
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری اهواز، تصریح کرد: در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اهواز و ایرانسل منعقد شد که طبق این تفاهم‌نامه باید ۱۰۰ کیلومتر حفاری و  پروژه فیبر نوری اجرا شود اما ایرانسل به تعهدات خود عمل نکرد و بسترسازی مورد نیاز خود را انجام داد و شهرداری از این قافله عقب ماند.
 
ایزدی ادامه داد: در چند سال اخیر ایرانسل، همراه اول و رایتل ده‌ها میلیارد تومان سود به جیب زده‌اند اما در شهرداری بر اجرای این پروژه نظارت نشد و شهرداری از این سود محروم ماند.
 
عضو شورای شهر اهواز افزود: اخیراً نیز صورت جلسه‌ای تنظیم شده است که بر این اساس ایرانسل برای بسترسازی بیشتر جهت استفاده از امکانات فیبرها به کار خود ادامه دهد.
 
وی عنوان کرد: اگر قرار است ایرانسل مجددا پروژه فیبر نوری را آغاز کند باید نخست تعهدات قبلی خود را عمل کند. شهر اهواز اگر ۵ کیلومتر فیبر نوری داشته باشد می‌تواند بسیاری از سایت‌ها را که در مسیر قرار دارند وارد این مدار کند و  این میزان می‌تواند شهر را به هوشمند سازی و الکترونیکی کردن وارد کند. 
 
ایزدی تاکید کرد: اعضای شورا و شهردار باید این موضوع را رصد کنند و نگذارند اموال ملت به این شکل پایمال شود.
 
عضو شورای شهر اهواز گفت: شهرداری می‌توانست بسترسازی لازم را به تنهایی فراهم کند و برای سال‌ها درآمد پایداری از طریق ایرانسل، همراه اول و رایتل کسب کند که متاسفانه متاسفانه این کار انجام نشد.
 
ایزدی بیان کرد: اخیراً زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که شرکت شسکام از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ایران در سطح استان‌ها فعال شده است و کارهای پیمانکاری را در قبضه خود در می‌آورد. این شرکت در خوزستان نیز وارد شده است و کار به گونه‌ای است که آینده خوبی برای بسیاری از شهروندان پیش‌بینی نمی‌شود و بیکار خواهند شد. همچنین ممکن است مشابه این مشکلات در شرکت نورد لوله‌سازی ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان باید تلاش کند تا نیروهایی که سابقه طولانی دارند جذب شرکت شسکام شوند یا تدبیری بیاندیشد که این شهروندان بیکار نشوند و معضلاتی به خوزستان و اهواز تحمیل نشود.
 
همچنین رحیم کعب عمیر دیگر عضو شو را در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته جلسه‌ای با استاندار، مدیر ایرانسل و شهردار اهواز برگزار شد که عنوان کردم موضوع پروژه فیبر نوری و دکل‌ها می‌تواند به عنوان درآمد پایدار شهرداری باشد.
 
وی تصریح کرد:  شهرداری متولی شهر و معابر است و باید این فرصت در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.
 
عضو شورای شهر اهواز گفت: می‌توانیم با استفاده از قرارداد BOT هرچه را که ایرانسل برای اجرای این پروژه هزینه کرده است، محاسبه کنیم و در نهایت بعد از چند سال شهرداری به عنوان متولی سیستم هوشمند و دکل‌ها باشد.
 
کعب عمیر ادامه داد: پس از پیگیری‌های اخیر مقرر شد که اگر ایرانسل به خواسته‌های شهرداری اهواز عمل نکرد این موضوع در شورای صیانت از اموال دولتی مطرح شود اما دیدیم که مجدداً ایرانسل کار خود را آغاز کرده است.
 

ابراهیم نوشادی معاون برنامه‌ریزی شهرداری اهواز نیز با اشاره به قرارداد منعقد شده با شرکت ایرانسل، اظهار کرد: حدود ۵۰ کیلومتر را شرکت ایرانسل کار کرد. ایراداتی به قرارداد وارد بود که به شرکت ایرانسل نیز اعلام شد؛ اکنون درحال مذاکره هستیم که به صورت قرارداد بی او تی این کار را انجام دهیم تا زمان تعیین تکلیف این موضوع، جلوی کار شرکت ایرانسل گرفته شده است.

وی افزود: ۵۰ کیلومتری که انجام شده است، در حقیقت سرمایه غیرقابل استفاده است. مقرر شد سازمان فاوا بررسی کند و میزانی که برای تکمیل پروژه و بهره‌‌برداری از ۵۰ کیلومتر موردنیاز است به شرکت ایرانسل اعلام شود.

سید کوروش حسینی زاده مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز نیز با اشاره به جایگزینی بلیط جدید هوشمند اتوبوس، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه فناوری اطلاعات سیستم هوشمند را با توجه به خواسته‌های روز تغییر دادند و از تاریخ ۱۰ دی‌ماه امسال به‌صورت آزمایشی کارت‌های جدید هوشمند اتوبوس در اختیار مردم قرار گرفت.

وی افزود: درگذشته قیمت کارت هوشمند یک هزار و ۵۰۰ تومان بود، الآن پس از گذشت ۶ سال قیمت کارت به ۵ هزار تومان رسید. همچنین اعتبار این کارت ۵ سال است و ۱۰ نوع خدمات روی این کارت پیش‌بینی شده است.

عنوان کرد: کارت هوشمند جدید در تمامی کلان‌شهرها قابل استفاده است؛ همچنین عوارض پایدار شهرداری نیز روی بستر این کارت‌ها قابل برنامه‌ریزی است که رفت‌وآمد مردم به شهرداری‌ها را کاهش می‌‌دهد.

حسینی زاده در خصوص نارضایتی مردم از خدمات‌دهی سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز، گفت: اتوبوس‌ها به‌صورت منظم 2 بار در هفته شست‌وشو می‌شوند. همچنین یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش کیفیت خدمات‌دهی، کمبود اتوبوس در سطح شهر اهواز است. اهواز به حدود ۸۵۰ اتوبوس نیاز دارد درحالی‌که در حال حاضر حدود ۲۲۵ اتوبوس در اهواز موجود است.

وی افزود: برخی از مردم در حالی از اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند که هزینه آن را پرداخت نمی‌کنند. همچنین برخی مشکلات اتوبوس‌ها ناشی از رفتارهای نادرست برخی از مردم است.

دراین جلسه چهار لایحه تصویب و یک لایحه نیازمند بررسی اعلام شد. لایحه تفریغ بودجه سال 95 سازمان اتوبوسرانی تصویب و لایحه تفریغ بودجه سال 95 سازمان خدمات موتوری نیازمند بررسی اعلام شد.
 
همچنین در این جلسه لایحه بودجه سال 97 و سال 98 سازمان مدیریت حمل و نقل بار تصویب شد.
 
همچنین در این جلسه لایحه ترک تشریفات مزایده الحاق و فروش گذرهای مجاور پلاک ثبتی واقع در بخش 8 اهواز مهر شهر به موسسه خیریه پویندگان آیین معرفت به تصویب اعضای شورا رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار