نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه ما به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی است، گفت: نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد تا پیمانکاری که قرار است در چاه کشف شده نفتی جزیره مینو فعالیت کند، از نیروهای بومی منطقه به ویژه نیروهای جزیره مینو استفاده کند.
کد خبر: ۷۰۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 28 January 2019

عبدالله سامری با اشاره به کشف یک چاه نفت در جزیره مینو خرمشهر اظهار کرد: از زمانی که مجلس بحث حضور در میادین مشترک نفتی را مصوب کرد و وزارت نفت کار را در بحث گمانه‌زنی و حفاری چاه‌های نفت آغاز کرد، در تلاش بودیم تا از نیروهای بومی منطقه در این کارها استفاده شود.

وی افزود: برخی از شرکت‌های نفتی که در چنین طرح‌هایی کار می‌کنند، نیروهای دائمی خود را دارند و در طرح‌ها از آن نیروها بهره می‌گیرند و زمانی که کارشان در منطقه به اتمام رسید، پروژه دیگری را در منطقه‌ای دیگر آغاز می‌کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستیابی به نفت در جزیره مینو خرمشهر تصریح کرد: در مراحل گمانه‌زنی و پیش از اکتشاف نفت در این چاه، نیروهای بومی جزیره مینو در آن مشغول به کار بوده‌اند و اکنون نیز پس از دستیابی به نفت در آن چاه در تلاش هستیم تا از نیروهای بومی استفاده شود.

سامری با بیان اینکه اکنون که این چاه نفتی پیدا شده است، قطعا چاه‌های نفتی دیگری نیز در جوار آن پیدا خواهد شد، ادامه داد: نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد تا پیمانکاری که قرار است در چاه کشف شده نفتی جزیره مینو فعالیت کند، از نیروهای بومی منطقه به ویژه نیروهای جزیره مینو استفاده کند.

وی با بیان اینکه دغدغه ما به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی است، عنوان کرد: نیروهای بومی تحصیل کرده بسیاری در خرمشهر وجود دارد که در اجرای چنین پروژه‌هایی می‌توان از آن‌ها بهره گرفت زیرا ابتدا حق مردم بومی مناطق است که در پروژه‌ها مشغول به کار شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار