سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری:
سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: متراژ حفر چاه‌های نفت و گاز با کاربست دکل‌های ناوگان این شرکت طی 10 ماه سال جاری در مناطق خشکی و دریایی کشور به 156 هزار و 413 متر رسید.
کد خبر: ۷۰۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 28 January 2019

محمد آل خمیس در بیان عملکرد شرکت در بخش عملیات حفاری افزود: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه حفاری 111 حلقه چاه نفتی و گازی به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد چاه 52 حلقه توسعه‌ای (جدید) و 59 حلقه تعمیری است که 79 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین کارفرمای این شرکت حفاری و تکمیل شد.

آل خمیس در ادامه به حفر و تکمیل 14 حلقه چاه در میادین نفتی که توسعه آن‌ها از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در دست اجرا است، اشاره و خاطرنشان کرد: شش حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، دو حلقه در میادین تحت سرپرستی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و 10 حلقه در قالب پروژه‌ای از جمله در شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت و گاز پارس بوده است.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در راستای اجرای پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی در وسعت عملیاتی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در مدت پیش گفته دو دستگاه حفاری سنگین شرکت در دو منطقه خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان بکارگیری شد که حفاری دو حلقه چاه طبق برنامه زمانبندی دنبال می‌شود و این در حالی است که یک دکل دیگر برای آغاز حفاری شش حلقه چاه اکتشافی در قالب پروژه جدید بزودی با انتقال به موقعیت تعریف شده در مدار عملیات قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این شرکت در بخش‌های عملیاتی، فنی و مهندسی و پشتیبانی برای تحقق برنامه‌های تبیین شده افزود: در این مدت حفاری 10 حلقه چاه 79 روز زودتر از برنامه کارفرما به اتمام رسید که از نظر اقتصادی و زودتر تولیدی شدن چاه‌ها ارزش قابل توجهی دارد.

آل خمیس با بیان اینکه این شرکت هم اکنون 72 حفاری خشکی و دریایی فوق سنگین، سنگین و سبک در تملک دارد، خاطرنشان کرد: دکل‌های حفاری این شرکت در زمان حاضر در مناطق عملیاتی استان‌های خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر و هرمزگان در حال حفر چاه‌های توسعه‌ای توصیفی-اکتشافی و تعمیری تکمیلی هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار