معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از وجود تنها 5 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 27 January 2019
به گزارش تابناک، بهروز کلیدری به مناسبت هفته مبارزه با سرطان اظهار داشت: سه مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان الزهرا، سید الشهدا و بیمارستان امین مستقر است و دو مرکز غربالگری سرطان نیز در نجف آباد و شهرضا وجود دارد.
وی بیان داشت: از یک سال گذشته تاکنون طرح غربالگری سرطان در این مراکز انجام می شود اما به طور رسمی از این هفته غربالگری سه سرطان سینه،‌ روده بزرگ و دهانه رحم از افراد ۳۰ سال به بالا انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل کمبود دستگاه شاهد انتظار سه تا ۶ ماهه بیماران برای رادیوتراپی هستیم، گفت:در حال حاضر هفت دستگاه رادیوتراپی در  پنج بیمارستان دولتی و دو بیمارستان غیر دولتی داریم و  تا سال ۱۴۰۴ مقرر شده تعداد دستگاه های رادیوتراپی در سطح استان به ۱۵ عدد برسد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از بیماران برای انجام رادیوتراپی به تهران یا به استان چهار محال و بختیاری سفر می کنند ، ادامه داد: درمان‌های سرطان در سه سطح به بیماران ارائه می شود.
کلیدری با اشاره به اینکه به دنبال توسعه بیمارستان فارابی و پوشش درمانی منطقه شرق اصفهان از طریق این بیمارستان هستیم، گفت:در حال حاضر بیمارستان الزهرا به عنوان یک بیمارستان مرجع  محسوب می شود به نوعی که بار بسیاری از درمان بیماریها روی دوش این بیمارستان است، بر این اساس با تکمیل، تجهیز و طرح توسعه بیمارستان فارابی به دنبال این هستیم که پوشش درمانی شرق اصفهان نیز در بیمارستان مذکور  انجام شود.
وی از سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی یک بخش خصوصی برای احداث مرکز جامع سرطان در جوار بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: در نقشه جامع درمان استان به دنبال تجهیز ۸۱۰ تخت خوابی بیمارستان فارابی هستیم که در راستای برون سپاری درمان سرطان در بیمارستان فارابی است.
کلیدری با اعلام اینکه به دنبال ساختارمند کردن درمان های سرطان در سطح استان اصفهان هستیم، افزود: در این راستا شاهد اعمال درمان های غیر استاندارد به اسم طب اسلامی یا طب سنتی روی بیماران هستیم که حذف این دست از مطب ها در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه اگر چه درمان های سنتی و اسلامی برای درمان را رد نمی کنیم اما این درمان ها مکمل هستند  و بیماران باید دریافت درمان های مکمل را در کنار درمان های دارویی و پزشکی روز انجام دهند،‌ گفت: در بسیاری از مواقع شاهد بودیم بیماری درهمان مراحل اولیه خود به جای مراجعه به بیمارستان و پزشک و انجام کارهای درمانی برای درمان طب اسلامی و سنتی مراجعه کرده است و بعد از ۶ ماه تا یکسال با پیشرفت بیماری برای درمان به بیمارستان آمده است.
معاون درمان دانشگان علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه بیماران سرطانی به چهار رده تقسیم بندی می شوند که اگر در رده اول و دوم یعنی زودهنگام به پزشک مراجعه کنند، بیماری آنها قابل درمان است،‌ ادامه داد: در بسیاری از مواقع بیماران به علت ناآگاهی و مراجعه دیر هنگام وارد رده سوم سرطان می شوند که درمان آنها به سختی صورت می گیرد واگر در مرحله چهارم قرار بگیرند تنها باید از راه طب سنتی به درمان آنها بپردازیم.
کلیدری گفت: به اشتباه برای بیماران سرطانی که بیماری آنها بسیار پیشرفت کرده است به نوعی که دیگر به هیچ راه درمانی پاسخ نمی دهد و علم در مقابل این بیماران سکوت می کند، همچنان از درمان های پرخرج شیمی درمانی استفاده می  شود در صورتی که این بیماران به مراحل پایانی رسیدند و برای کاهش درد و تسکین روحی آنها باید از طب تسکینی برای آنها استفاده کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار