نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از آب خوزستان برای مصارف غیرشرب غیرقانونی و غیرشرعی است که این مسئله در دوره نهم و دهم به صورت گسترده توسط نمایندگان استان دنبال شد و اکنون نیز بحث انتقال آب به دیگر استان‌ها صحت ندارد.
کد خبر: ۷۰۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 27 January 2019

عبدالله سامری با اشاره به نشست مشترک سه استان خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با موضوع «آب»، اظهار کرد: این نشست برای تصمیم‌گیری در رابطه با موضوع مهم آب با حضور وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و معاون پارلمانی رئیس جمهور و نمایندگان سه استان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست بحث‌های مختلف و گسترده‌ای انجام و تصاویر و فیلم‌های مختلفی از جمله کشت شلتوک در کنار فولاد اصفهان پخش شد که این مسئله موجب اعتراض نمایندگان اصفهان قرار گرفت. یکی از نمایندگان مجلس این فیلم را دروغ دانست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان خوزستان نیز در این نشست اعتراضات متقابل خود را نشان داد. در این نشست عنوان شد که زاینده‌رود دریاچه فصلی است و مانند رودخانه کارون دائمی نیست، بلکه در مدتی از سال به دلیل بارش باران و برف این دریاچه از آب پر می‌شد.

سامری عنوان کرد: بحث کلید خوردن انتقال آب و استفاده از آن در اصفهان از دوره‌های قبل مجلس صورت گرفت و متاسفانه دوستان مجلسی پس از جنگ این مسئله را پیگیری نکردند و آب استان خوزستان به اصفهان رفت و مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از آب خوزستان برای مصارف غیرشرب غیرقانونی و غیرشرعی است که این مسئله در دوره نهم و دهم به صورت گسترده توسط نمایندگان استان دنبال شد و اکنون نیز بحث انتقال آب به دیگر استان‌ها صحت ندارد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: ما نمایندگان مردم در خوزستان مطالبه‌گر هستیم و گاهی اوقات مطالبه ما همراه با فریاد خواهد بود. حق خوزستان از نظر آب در سال‌های گذشته از بین رفته و اکنون این زخم عمیق‌تر شده است.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای استاندار اصفهان، عنوان کرد: استاندار اصفهان دنبال سیاسی‌کاری بود و با این کار به دنبال این بود که نمایندگان خوزستان را دچار حاشیه کند تا آنها در سکوت مطالب خود را به سرانجام برسانند، در حالی که مجمع نمایندگان خوزستان فهیم هستند و از همان ساعات اولیه متوجه این امر شدیم.

سامری اظهار کرد: ما تا آخرین توان در رابطه با مسئله آب استان خوزستان پیگیر خواهیم بود و با همراهی دیگر نمایندگان و مسؤولان در این راه مطالبه‌گری می‌کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار