مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: در اثر افزایش دبی رودخانه دز و آبگرفتگی اراضی 4 میلیارد و 250 میلیون تومان به اراضی کشاورزی شوشتر خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۷۰۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 27 January 2019

ایرج بادپیما با اشاره به خسارت واردشده به مزارع این شهرستان در اثر افزایش دبی رودخانه دز اظهار کرد:میزان خسارت برآوردشده برای اراضی شوشتر در اثر آبگرفتگی 4 میلیارد و 250 میلیون تومان است که گزارش آن برای جبران خسارت به استان ارسال شده است.

وی افزود: در این زمینه 59 درصد از محصولات کشت‌شده در منطقه شعیبیه شوشتر شامل یک هزار و 240 هکتار در اثر ورود آب رودخانه خسارت دیدند.

وی افزود: بخشی از اراضی کشاورزی که به آن‌ها خسارت واردشده، بیمه بوده‌اند و شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت آن‌ها اقدام خواهند کرد اما بخشی از این مزارع تحت پوشش بیمه نبوده‌اند و در خصوص پرداخت خسارت آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

بادپیما عنوان کرد: در صورتی که دبی رودخانه دز تغییر پیدا نکند، مشکلی در بحث آبگرفتگی اراضی کشاورزی شهرستان نخواهیم داشت اما اگر مجددا دبی این رودخانه افزایش پیدا کند، قطعا خطر آبگرفتگی مزارع وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیل‌بند منطقه را تقویت کرده‌ایم و نیروهای عملیاتی نیز در حال کار در منطقه هستند تا شاهد ورود آب به مزارع کشاورزان شهرستان به خصوص در منطقه شعیبیه نباشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار