مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پنج تصفیه‌خانه در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام خمینی به ترتیب پیشرفت فیزیکی در سال 98 افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۰۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 27 January 2019

صادق حقیقی پور اظهار کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری میان دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، با تامین منابع مالی این پروژه‌ها با اعتبار کلی 46 میلیون یورو از محل اعتبارات فاینانس(EPCF)، عملیات اجرایی آن‌ها از سال 1394 در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدت اجرا و بهره‌برداری این قراردادها 5 سال بوده وافق آن نیز سال 1415 است، افزود: با حمایت‌های وزارت نیرو، استاندار خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خوشبختانه این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار هستند و ان شاالله از سال آینده به ترتیب افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ظرفیت این 5 طرح بیان کرد: ظرفیت مجموع پنج تصفیه‌خانه در مدول اول 229 هزار و 380 مترمکعب در شبانه‌روز است و با استفاده از روش‌های پیشرفته فرآیندی لجن فعال مانند SBR، MLE و CARROSEL وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

حقیقی پور تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پنج تصفیه‌خانه‌ها بیش از یک میلیون و 200هزار نفر از مردم استان به خدمات مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب دسترسی خواهند یافت و این گام بزرگی در صنعت آبفا خوزستان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اثرات مطلوب این پروژه‌ها تصریح کرد: با اجرای 5 این تصفیه‌خانه‌ها علاوه بر بهبود کیفی محیط زیست و سلامت شهروندان از ورود فاضلاب خام به خلیج فارس، تالاب بین المللی شادگان و رودخانه‌های اروند و بهمنشیر جلوگیری می‌شود و برای بیش از600 نفر در بخش بهره‌برداری و اجرا اشتغال‌ ایجاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها 95 درصد فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه پس از طی فرآیند تصفیه قابلیت استفاده مجدد در صنعت و کشاورزی را دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار