مدیرعامل شرکت بهره‌برداری سد و نیروگاه مارون :
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری سد و نیروگاه مارون گفت: خوزستان ۳۰ درصد صنایع آبی و ۴۶ درصد سهم منابع وزارت نیرو را در دست دارد و با دارا بودن بزرگترین سدهای کشور باید استفاده های بهینه تری از سدها داشته باشد و به سبب اجتماعی لازم است مردم آن امکانات بهتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 25 January 2019

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری سد و نیروگاه مارون گفت: خوزستان ۳۰ درصد صنایع آبی و ۴۶ درصد سهم منابع وزارت نیرو را در دست دارد و با دارا بودن بزرگترین سدهای کشور باید استفاده های بهینه تری از سدها داشته باشد و به سبب اجتماعی لازم است مردم آن امکانات بهتری داشته باشند.

محمد امین ایزدجو در حاشیه بازدید خبرنگاران خوزستانی از سد مارون بهبهان اظهار کرد : باید از جنبه های مختلف مباحث گردشگری را مورد توجه قرار داد، ما در کنار این سد، پلاژهای تفریحی زیبایی داریم و در ۷۸ هکتار زمین باقی مانده ۱۳ هکتار ساخته و ۶۵ هکتاربرای ۲۰۰ بلوک باقی مانده نیز قرار است برای استفاده به مردم واگذار شود تا آنها کار را انجام دهند.

ایزدجو به مقام کشور ایران در خصوص جذب توریست اشاره کرد و گفت : ۱/۵ درصد درآمد گردشگری جهانی متعلق به کشور ایران است و از لحاظ صنایع دستی و پتانسیل های اکورتیسم دررده پنجم دنیا قرار داریم .

 وی افزود: گردشگری صنعتی شامل دیدار از شرکت ها و صنایعی است که فعالیت اصلی انها گردشگری نیست و دیدار از پروسه تولید و ماشین الات ،کابردابزارها ، فنون و سابقه تاریخی صنایع است که برای گردشگران صنعتی جذابیت دارد و این نوع گردشگری مبتنی بر مسافرت های هدفمند توام با اموزش ، مطالعه وبازدید از جاذبه های صنعتی وبهره گیری از پدیده های متنوع آن است .

این مقام مسئول به تاریخچه سد سازی کشور ایران اشاره کرد وگفت : سدها علاوه براینکه از منابع مهم تامین آب وانرژی محسوب می شوند از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری به حساب می آیند و سد مارون نیز ایجاد زیر ساختهای گردشگری را یکی از اهداف مهم خود قرار داده است.

ایزدجو ،در همایش برداشت نرگس زارها بهبهان و نشست خبری سد و گردشگری، گزارشی از وضعیت دریاچه و سد مارون را بیان کرد و گفت : حجم کلی آب در پشت این سد یک میلیارد و ۱۵۰ متر مکعب است و امسال در مخازن ۸۳۳ متر مکعب آب ذخیره شده که نسبت به ۲۵۰ متر مکعب سال گذشته، آب جریانی در سد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد : سال گذشته مجبور شدیم واحد یک را از مدار خارج کنیم و لی خوشبختانه قرار است دوباره به جریان بهره برداری بازگردد و امسال محدودیت های آبی کمتری خواهیم داشت .

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری سد و نیروگاه مارون بر ضرورت مدیریت علمی و برنامه ریزی شده “گسترش گردشگری ” سدها تاکید کرد و افزود: درگام اول پایش های محیطی و نظارت مستمر، مدیریت موثر در حوزه آب را نهادینه و در گام دوم حمایت و همکاری ذینعفان اصلی سد که کشاورزان زحمتکش هستند، را مد نظر قرار می دهیم.

ایزد جو به جاذبه های گردشگری شهرستان بهبهان اشاره کرد وگفت : مجموعه گردشگری مارون که درشهرستان بهبهان قرار دارد دارای تفریحات آبی ، مجموعه های اقامتی زیبا ، دوچرخه سواری و زمین فوتسال و مجموعه بازی کودکان وعکاس خانه است و از بهترین مراکز تفریحی اقامتی در جنوب کشور محسوب می شود که پذیرای گردشگران زیادی است .

وی افزود: در این چند روز که گردشگران در فصل برداشت گل نرگس در بهبهان حضور یافته اند، تعداد زیادی از مردم که از شهرهای مختلف استان و استانهای همجوار آمده اند از سدمارون نیز بازدید کردند و شهرستان بهبهان که به موجب داشتن قدیمی‌ترین نرگس‌زارهای ایران شناخته شده ، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری زمستانه این شهر است.

 

منبع: نبض شهر

برچسب ها: سد مارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار