فرماندار اردکان خبر داد؛
فرماندار اردکان گفت: همزمان فجر چهلم 85 طرح صنعتی، عمرانی، کشاورزی، آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 556 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 83 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در شهرستان اردکان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۷۰۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 26 January 2019

«هادی مقیمی» در نشست خبری فرمانداران استان، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در شهرستان اردکان دستاوردهای مختلفی داشته است، اظهار کرد: این در این شهرستان 250 واحد صنعتی و معدنی ملی مستقر هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید و فرآوری کنجد در اردکان، افزود: 80 درصد واحد کنجد کشور در اردکان فرآوری می‌شود.

فرماندار اردکان با بیان این که بیش از 97 هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده شهروندان بیش از 14 استان کشور ساکن اردکان هستند.

مقیمی نرخ باسوادی اردکان را 90 درصد دانست و تصریح کرد: در این شهرستان هفت هزار و پانصد دانشجو در هفت واحد دانشگاهی مشفول به تحصیل هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به این که سه هزار و 327 مسکن روستایی و 27 هزار باب مسکن شهری در شهرستان اردکان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح پوشش طرح هادی قرار گرفتند.

وی برخورداری از هفت پایگاه اورژانس امدادی را از دیگر ویژگی‌های شهرستان اردکان است، اظهار کرد: در حال حاضر 17 هزار دانش آموز در 718 کلاس درس اردکان مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار اردکان وجود یک باب بیمارستان 184 تخت خوابی، 70 نفر پزشک عمومی و متخصص و 12 خانه بهداشت روستایی، را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان دانست و بیان کرد: نرخ بیکاریی اردکان 10.7 درصد است

این مسئول گفت: همزمان فجر چهلم 70 طرح صنعتی، عمرانی، کشاورزی، آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 556 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 83 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در شهرستان اردکان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسند.

مقیمی آغاز به کار واحد صنعتی تولید آهن اسفجی با 465 میلیارد تومان و 83 میلیون یورر سرمایه گذاری ارزی و راه‌اندازی واحد کاشی و سرامیک با ظرفیت اشتغال بیش از 1000 نفر، از جمله شاخص ترین طرح‌های در دستور کار اردکان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار