دبیر کمیته علمی کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: کاهش طول هم زیستی زوجین، معضلی که نیازمند ریشه یابی است و باید تجزیه و تحلیل شود.
کد خبر: ۷۰۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 24 January 2019

ایلنا، اکرم حسینی مجرد، عصر چهارشنبه در همایش یک روزه آموزشی مربیان با موضوع آموزش های همگام با ازدواج در ساری افزود: ضرورت و فلسفه آموزش ها مساله مهمی است که باید با شناخت این فلسفه برای رفع معضلات پیش رو اقدام شود.

وی بیان داشت: مهمترین آسیب های فعلی در ازدواج و طلاق، افزایش سن ازدواج، کاهش ازدواج، افزایش نرخ تجرد، افزایش طلاق و کاهش نرخ فرزندآوری است.

حسینی مجرد با بیان اینکه طول هم زیستی در جامعه پایین آمده و باید در این بخش چاره اندشی شود؛ یادآور شد: با بررسی های مختلف میبینم در کنار سن های پایین ازدواج و طلاق، سن طلاق در دهه سوم ازدواج افزایش یافته و این فزایش طلاق در دهه سوم ازدواج، توسط کارشناسان بررسی شود.

دبیر کمیته علمی کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده از مسائل مهم است که باید به ان توجه اساسی اعمال شود که البته در این بخش هم سیاست های کلی ارائه شد و راهکار قانونی در توسعه برنامه ششم، برنامه های تحکیم خانواده و برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق دیده شد.

حسینی بیان داشت: ساختار شکل گیری برنامه نلی کنترل و کاهش طلاق محورهای مختلف دارد که یک مورد آن آموزش و یکی از آموزش های مختلف اموزش هنگام ازدواج است که در آن مشاوره های مختلف فردی و جنسی، حقوقی، مذهبی و روانشناسی ارائه می شود.

وی گفت: در این بخش 17 نرکز همکاری دارند و موفقیت های فراوانی حاصل شده است و امیدواریم با استفاده از بسته های فرهنگی مختلف و همسان سازی آموزش های هنگام ازدواج در کل کشور، در کنترل و کاهش طلاق موفق تر عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار