این ایستگاه ها در شهرهاي يزد، اردکان، ميبد، مهريز و بافق فعال هستند.
کد خبر: ۷۰۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 23 January 2019

دير کل حفاظت محيط زيست استان یزد در نشست دومين کارگروه کاهش آلودگي هوا و مقابله با پديده گرد و غباردر یزد بر کنترل فرسايش بادي و ريزگردها ،تشکيل اتاق فکر و کميته فني، تغيير الگوهاي کشاورزي و دامداري، نصب فيلتر و هودهاي تصفيه هوا، تغيير مکان و جابجايي کارخانه ، نصب اتاقک و سالن سرپوشيده تاکید کرد

پورملائي افزود: در حال حاضر 9 ايستگاه سنجش آلودگي هوا در شهرهاي يزد، اردکان، ميبد، مهريز و بافق فعال هستند که درصدد هستيم اين ايستگاهها را افزايش دهيم.

وي با اشاربه اينکه آلودگي هوا در 10 ماهه نخست سالجاري، 32 روز بيش از حد استاندارد بوده است گفت:از اين تعداد 23 روز در وضعيت ناسالم براي گروههاي حساس و 5 روز در وضعيت ناسالم براي کله گروهها بوده است.

طالبي استاندار يزد دراين نشست با بيان اينکه حفظ محيط زيست يکي از الزامات استان براي توسعه است گفت: دانشگاههاي استان و مراکز پژوهشي نقش مهمي در تدوين راهکارهايي براي بهبود شرايط فعلي بر عهده دارند.

وضعيت کيفي هواي استان در سالجاري ،طرح مطالعاتي شناسايي کانونهاي گرد و غبار استان و بررسي نقش معادن و جاده هاي خاکي در آلودگي هوا افزايش و تـوسعه ايستگاههاي پايش کيفي هوا براي داشتن آمار مناسب از وضعيت هوا در سطح استان و چگونگي توزيع اعتبارات براي اجرايي کردن طرح مطالعاتي شناسايي کانونهاي گرد و غبار از مصوبات اين نشست اعلام شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار