کد خبر: ۷۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 02 August 2015

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از اعطای مجوز به هشت شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کهرام در نشستی که با حضور رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و جمعی از محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بعد از ظهر یکشنبه در کرج برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های فراوان این موسسه اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت های این موسسه در کشور شناخته شده نیست و این در حالیست که شرکت های تولید کننده دانش در دنیا به خوبی به ظرفیت ها و توانمندی های این موسسه واقف هستند.

وی تولید واکسن های استراتژیک و مهم در حوزه های مختلف انسانی، دام و طیور و آبزیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش طیور ۶۰ درصد مصرف کشور از خارج تامین می شود در حالیکه توان تولید آن در داخل وجود دارد مشروط بر اینکه مدیریت مناسب، زیرساخت بودجه های تعریف شده اختصاص داده شود.

کهرام با اشاره به اینکه ایجاد شرکت های دانش بنیان از حدود پنج سال پیش در کشور آغاز شده، گفت: مرکز رشد موسسه رازی طی هشت ماه گذشته راه اندازی شده و در همین مدت کوتاه هشت شرکت دانش بنیان مجوز فعالیت گرفته اند که نشان می دهد این موسسه ظرفیت خوبی برای فعالیت این شرکت ها دارد.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه اگر از این موسسه حمایت شود کارهای بزرگی انجام خواهد شد، یادآور شد: براساس برنامه سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها باید تا سال ۲۰۱۸ واکسن تزریقی فلج اطفال را جایگزین نوع خوراکی این واکسن کنند. در حال حاضر حدود ۱۰ کشور دنیا قادر به تولید واکسن خوراکی فلج اطفال هستند که ایران یکی از این کشورها است و اگر نتوانیم نوع تزریقی واکسن را تولید کنیم ناچار به واردات خواهیم بود که ارز زیادی از کشور خارج می کند.

کهرام از سرم های درمانی این موسسه به عنوان بهترین سرم های درمانی دنیا یاد کرد و گفت: ساختمان سرم های درمانی با تجهیزات جدید در حال راه اندازی است که تولید و سودآوری بیشتری را نصیب کشور خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های موسسه گام های جدی برای شکوفایی بخش تحقیقات برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار