رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان گفت: بر اساس سیاست سازمان هواپیمایی کشوری در مسیرهای پر تردد پروازی مانند مسیر اهواز - تهران یا اهواز – مشهد و بالعکس، پروازها باید به صورت برنامه‌ای باشد اما اینکه چرا هنوز چارترکننده‌ها در چنین مسیرهای پروازی اقدام به چارتر کردن پروازها می‌کنند، موضوعی است که باید پیگیری و راه حلی برای آن ارائه شود.
کد خبر: ۷۰۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 22 January 2019

امید خوانساری در خصوص بحث فعالیت چارترکننده‌ها در بازار پروازها اظهار کرد: سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که در برخی از مسیرهای پروازی نباید پروازها به صورت چارتری باشند اما همچنان شاهد آن هستیم که در این مسیرهای اعلام‌شده همچنان پرواز چارتری نیز وجود دارد و بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشور عمل نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس، فروش بلیت پرواز مسیر اهواز به سمت تهران و مشهد و مسیر بالعکس آن‌ها باید سیستمی باشد و شاهد فعالیت چارترکننده‌ها در این مسیرها نباشیم اما متاسفانه شاهد آن هستیم که همچنان در این مسیرها، پروازهای چارتری وجود دارد که گاها بلیت آن‌ها با قیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شود.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: برای مثال سازمان هواپیمایی کشوری در مسیر اهواز به سمت کیش و بالعکس موضوعی در خصوص فعالیت چارتری اعلام نکرده است و از این رو فعالیت چارترکننده‌ها در چنین مسیرهایی هیچ مشکلی ندارد.

خوانساری ادامه داد: سیاست سازمان هواپیمایی بر آن است تا پروازهای مسیرهای پر تردد مانند مسیر اهواز – تهران یا اهواز – مشهد، به صورت برنامه‌ای باشند اما اینکه چرا هنوز چارترکننده‌ها در چنین مسیرهایی اقدام به چارترکردن می‌کنند، موضوعی است که باید پیگیری و راه حلی برای آن ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در حال حاضر با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی نیز بلیت پروازهای خود را می‌فروشند، تقریبا فاصله میان قیمت چارترکننده‌ها و قیمت شرکت‌های هواپیمایی از بین رفته و گاها ممکن است شاهد آن باشیم که قیمت بلیت یک پرواز چارتری ارزان‌تر از قیمت بلیتی باشد که از سوی شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار