شریعتی تاکید کرد: توسعه خوزستان در گرو توجه، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه فرهنگی است که امیدوارم با اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالتر کردن کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بتوانیم گامی موثر در جهت توسعه فرهنگی استان برداریم.
کد خبر: ۷۰۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 22 January 2019

غلامرضا شریعتی در پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فرهنگ، نظام پیوند دهنده افراد در جامعه است و تبلور حیات مادی و معنوی فرد به عنوان عضوی از جامعه بدون فرهنگ معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: شورای فرهنگ عمومی بر حسب وظیفه ذاتی و فانونی خود باید در عرصه توسعه و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی در استان همت بورزد و در این راستا کسانی که در این زمینه فعال، اثرگذار و اثربخش هستند را شناسایی و کمک کند شرایط لازم را در زمینه شکوفایی این افراد فراهم کند.

شریعتی با اشاره به تغییر رفتارهای اجتماعی خاطرنشان کرد: در جهت تغییر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی، تعالی جامعه اقدامات و برنامه‌های اجرایی را تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم.

وی همچنین گفت: در حوزه فرهنگ باید برنامه‌ها را متناسب با شرایط فرهنگی و ذائقه جامعه انتخاب کنیم و با توجه به ظرفیت‌های استان آنها را بومی‌سازی کنیم که تغییر ذائقه جامعه در جهت ترویج فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، حل مسائل فرهنگی، تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی رویدادهای فرهنگی و هنری از مباحثی است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی به بحث و بررسی گذاشته شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان اظهار کرد: هفته‌های فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگ و هنری در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

شریعتی تاکید کرد: توسعه خوزستان در گرو توجه، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه فرهنگی است که امیدوارم با اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالتر کردن کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بتوانیم گامی موثر در جهت توسعه فرهنگی استان برداریم.

در این جلسه محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه گفت: این جلسه هفتمین جلسه از سلسله جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه با محوریت شاخص‌های انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان و بازخوانی آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار می‌شود.

جوروند با اشاره به شاخص‌های انتخاب خادمان فرهنگی استان اظهار کرد: از جمله محورهای این انتخاب می‌توان به تفکر و برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت و بخش آثار اشاره کرد که در بخش تفکر و برنامه‌ریزی، ارائه طرح‌های مناسب برای تبیین، ارتقاء و تعمیق در فرهنگ عمومی، تحقیق پیرامون دانش فرهنگی و ارائه طرح و گسترش مبانی نظری مربوط به فرهنگ عمومی و تلاش در جهت شناخت مسائل و موضوعات فرهنگ عمومی و ارائه راه حل‌های منطقی از جمله معیارهای انتخاب خادمان فرهنگی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از محورهای دیگر در بحث انتخاب خادمان فرهنگی، محور اجرا و مدیریت است که تلاش و خدمات صادقانه در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه، توسعه و گسترش فعالیت‌های مربوط به فرهنگ عمومی، استفاده مناسب از امکانات اجرای برنامه‌های موفق و ممارست و تلاش در جهت اصلاح فرهنگ عمومی و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و پیرایش جامعه از فرهنگ منحط از جمله زیر بخش‌های این محور است که در این انتخاب مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش آثار نیز ارائه ارزشمند فرهنگی و هنری و کوشش در زمینه‌های مربوط به فرهنگ عمومی و مطالعات و تحقیقاتی که منشاء تغییر و تحول فرهنگی دارند از موارد مد نظر در داوری خواهد بود.

جوروند همچنین با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ترسیم دورنمای فعالیت‌های فرهنگی استان از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت جدی‌تری به مقوله فرهنگ در جامعه بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار