رییس جامعه هتلداران خوزستان از آمادگی هتل‌های سطح خوزستان برای میزبانی از طرح سفرکارت و سفر ارزان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 22 January 2019

عبدالحمید حرمتی اظهار کرد: طرح سفرکارت و سفر ارزان طرحی بوده که در گذشته زیر نظر شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی پیگیری‌های زیادی برای برپایی آن انجام شد اما متاسقانه تاکنون شاهد اجرایی شدن آن به طور متمرکز در سطح هتل‌های کشور نبوده‌ایم. بنابراین در خصوص طرح سفرکارت و سفر ارزان آنچه تاکنون شاهد آن بوده‌ایم این است که این طرح‌ها در قالب هتل‌های بخش خصوصی، عادی و به شکل عمومی نبوده است.

وی افزود: در زمانی که از اجرایی شدن طرح سفرکارت و سفر ارزان سخن به میان آمد مقرر شده بود تا شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی که حدود 60 هتل در سطح کشور داشت، میزبان برگزاری این طرح باشد، بنابراین دیگر هتل‌های خصوصی و عمومی قادر به استفاده از این طرح نبودند.

رییس جامعه هتلداران خوزستان همچنین یادآور شد: این طرحی بود که در ابتدا قرار بود به صورت تخصصی اجرا شود، به گونه‌ای که شرکت‌ها و ادارات دولتی بودجه رفاهیات خود را به حساب کارمندان خود بریزند و همزمان هتل‌ها بخشی را به عنوان تخفیف در نظر بگیرند که به طور کلی چیزی حدود 50 تا 60 درصد تخفیف برای مسافران حاصل می‌شد، اما متاسفانه شرکت‌ها و ادارات دولتی از واریز این مبلغ به حساب کارمندان خودداری کردند که در نهایت این طرح با شکست مواجه شد.

حرمتی با بیان این که در شرایط بحرانی حاکم بر هتل‌های خوزستان، برپایی طرح سفرکارت و سفر ارزان می‌تواند بخشی از کاهش ضریب اقامت در سطح هتل‌ها را جبران کند، خاطرنشان کرد: ‌هتلداران خوزستان برای دادن تخفیف و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های خالی اتاق‌ها به آژانس‌های مسافرتی، با هدف توسعه سفرهای داخلی در این شرایط بحرانی، آماده‌ همکاری‌اند.

وی با اشاره به این‌که این طرح‌ها به خوبی می‌توانند در افزایش ضریب اقامت هتل‌ها تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: ‌این‌گونه طرح‌ها در شرایط فعلی به ارزان‌سازی خدمات سفر کمک می‌کند. همچنین عوامل مثبتی مانند بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری، رونق کسب و کار آژانس‌های مسافرتی و عدم حذف سفر از سبد خانوار ایرانی را در پی دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هتل ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار