رئیس اداره امور عشایر اندیکا:
رئیس امور عشایر اندیکا گفت: در بارندگی‌های امسال در حدود 9 میلیارد تومان خسارت وارد شد که 6 میلیارد تومان آن در زمینه راه و عمران عشایری و 3 میلیارد تومان در زمینه تخریب منازل مسکونی، از بین رفتن دام‌ها و علوفه دامی است.
کد خبر: ۷۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 20 January 2019

رسول مدملیل رئیس اداره امور عشایر اندیکا اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سیل‌آسا 3 مسیر عشایری در حوزه اندیکا در روزهای گذشته مسدود بود. یکی از مسیرها که راه ارتباطی 10 روستا بود در روز جمعه بازگشایی شد. دو مسیر دیگر نیز در حال اعزام ماشین‌آلات برای بازگشایی مسیر هستیم.

وی افزود: در بارندگی‌های امسال در حدود 9 میلیارد تومان خسارت وارد شد که 6 میلیارد تومان آن در زمینه راه و عمران عشایری و 3 میلیارد تومان در زمینه تخریب منازل مسکونی، از بین رفتن دام‌ها و علوفه دامی است. اگر اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند در کم‌تر از 4 ماه خسارات جبران می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر اندیکا با اشاره به وجود 327 کیلومتر مسیر عشایری در این شهرستان، عنوان کرد: هر سال با شروع بارندگی‌ها بخشی از این مسیرها آسیب می‌بینند. امسال با پیگیری‌های انجام شده 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش‌افزوده برای بهسازی این مسیرها اختصاص یافت و کارهای عملیاتی با توجه به بودجه انجام شد.

مدملیل گفت: هرسال در مهرماه و قبل از شروع فصل سرما آرد مورد نیاز برای خانوارها در 6 ماه برای آن‌ها ارسال می‌شود. همچنین علوفه مورد نیاز دام‌ها نیز قبل از فصل سرما به دست عشایر می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته نفت مورد نیاز خانوارهای عشایری نیز تأمین شد و اکنون 90 درصد منطقه مشکل نفت ندارند و 10 درصد مابقی نیز به زودی تأمین خواهد شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: عشایر ، اندیکا ، خسارت سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار